BasBQ
Beef en Steak

Schroef Top Vent KJ afgebroken

 
 

IvoG

Tondelzoeker
Berichten
15
Ik vond mijn Top Vent op mijn KJ al niet heel vast zitten, maar nu is hij er gisteren met open doen vanaf geschoten. Daarbij is de bus waar de schroef in draait waarmee boven en onderkant met elkaar verbonden wordt afgebroken. Enig idee of dit te vervangen is, het onderdeel los te krijgen is en/of dit onder garantie zou vallen?

UPDATE: Inmiddels bevestiging binnen van KJ dat ze een nieuwe opsturen. Moet zeggen snelle reactie binnen 24 uur. Nu nog even afwachten wanneer hij hinnen komt.

UPDATE: Zojuist de nieuwe Top Vent binnen gekregen. Van melding tot ontvangst nog geen 3 dagen. Kan niet anders zeggen dan nette en snelle service an KJ.

5D76DC22-E219-41E4-BAF1-ED309A3888DF.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Gewoon foto’s naar kamado Joe sturen.

Mijn ervaring hiermee is dat ze helemaal niet moeilijk doen.

(Had laatst zoiets met het slotje)
 
Laatst bewerkt:
Gewoon foto’s naar kamado Joe sturen.

Mijn ervaring hiermee is dat ze helemaal niet moeilijk doen.

(das laatst zoiets met het slotje)
Heb zojuist een bericht aan KJ gestuurd. Zou mooi zijn als ze het zouden vervangen
 
Wat is er toch allemaal met die top vent van KJ. Dan dit dan dat. Je hoort niet anders😔
 
Wat is er toch allemaal met die top vent van KJ. Dan dit dan dat. Je hoort niet anders😔
Dit en dat? Dit is hier de eerste keer dat een schroef breekt bij mijn weten op dit forum. Normaal is het die afbladerende versie van 1 type topvent. Welke problemen dan nog?
 
Ik bedoel er eigenlijk mee te zeggen dat als er problemen zijn met Kj dat t eigenlijk heeeel vaak met de schoorsteen te maken heeft. Heb al idd vaak gelezen over dat afbladderen nu lees ik jou verhaal. De garantie of dergelijke zal wel goed zijn of dat t word opgelost maar lees gewoon heel veel slechte dingen over de KJ schoorsteen
 
Ik bedoel er eigenlijk mee te zeggen dat als er problemen zijn met Kj dat t eigenlijk heeeel vaak met de schoorsteen te maken heeft. Heb al idd vaak gelezen over dat afbladderen nu lees ik jou verhaal. De garantie of dergelijke zal wel goed zijn of dat t word opgelost maar lees gewoon heel veel slechte dingen over de KJ schoorsteen

Dat van die afbladerende verf snap ik zelf niet. zelf heb ik alleen maar positieve ervaringen met KJ. Maar ik heb dan ook niet dat type vent.

Ze ruilen steeds probleemloos de vent zonder dat er effectief een oplossing is. ze gebruiken deze vent vooral als verkoopsargument, maar ze krijgen het probleem er niet mee opgelost. Zelf zou ik hem na de eerste klacht ruilen voor de vent van de KJC1 totdat het probleem opgelost is.

Anderzijds snap ik ook niet waarom ze dat probleem niet opgelost krijgen.
 
Het irritante is dat ze een prima alternatief hebben. De rvs topvent van de pro. Maar die krijg je, ook met bijbetaling, niet.
 
Zo'n duur apparaat en dan zulke mankementen. Da's wel balen!

Hopen dat 't snel opgelost wordt!
 
Dit en dat? Dit is hier de eerste keer dat een schroef breekt bij mijn weten op dit forum. Normaal is het die afbladerende versie van 1 type topvent. Welke problemen dan nog?

ze hebben 2 types waarbij het fout gaat.

Eerst hadden ze een aluminium daisy wheel waar de coating ook los laat (zat op mijn KJ I) => ondertussen onder garantie vervangen door een gietijzeren.

Op de KJ II hebben ze dan de nieuwe toren gemonteerd in hetzelfde materiaal met die coating die los laat.

ze wisten al dat dit probleem er was met de daisywheel en dan toch maken ze een toren die EXACT dezelfde mankementen vertoont.
Snappen wie snappen kan...
 
ze hebben 2 types waarbij het fout gaat.

Eerst hadden ze een aluminium daisy wheel waar de coating ook los laat (zat op mijn KJ I) => ondertussen onder garantie vervangen door een gietijzeren.

Op de KJ II hebben ze dan de nieuwe toren gemonteerd in hetzelfde materiaal met die coating die los laat.

ze wisten al dat dit probleem er was met de daisywheel en dan toch maken ze een toren die EXACT dezelfde mankementen vertoont.
Snappen wie snappen kan...
Dat is idd onbegrijpelijk, maar mijn dealer antwoord daarop: 'dat is typisch amerikaans' en daar volg ik hem wel in.
Bij een Europees bedrijf zou ge zoiets normaal gezien niet voor hebben.

Dat er een probleem is, dat kan altijd, maar fix het dan. Volgens mij kan het niet zo moeilijk zijn om dit te fixen. Desnoods blank aluminium.
 
Ach bij mij blijft de dome zelfs niet op alle hoogtes staan.
Dus moet elke keer als ik de joetisserie gebruik de veer aanpassen zodat de dome op de Joetisserie rust maar dan blijft de dome niet van zichzelf openstaan.......
 
Ach bij mij blijft de dome zelfs niet op alle hoogtes staan.
Dus moet elke keer als ik de joetisserie gebruik de veer aanpassen zodat de dome op de Joetisserie rust maar dan blijft de dome niet van zichzelf openstaan.......
Ik wist niet dat dit zou moeten. Bij mij blijft deze normaal open staan, maar niet op alle hoogtes, nooit gedaan ook.
Ben wel blij met de oude gietijzeren topvent
 
Terug
Bovenaan Onderaan