BasBQ
Beef en Steak

Schoonmaken wga

Sanderrr

Tondelzoeker
Berichten
14
Hi,

Ik ben gewend om mijn kamado zo nu en dan een goede deep clean te geven van 300c. Alles brand dan weer top schoon.

Kan ik dit ook doen met een weber ga? Ik ben te lui om alles met t handje schoon te maken maar als het moet, dan zit er niks anders op.

Iemand tips hiervoor? Ik dacht zelf aan een half gevulde wga en dan de schuiven vol open.
 
Ik denk bij mezelf als het rooster maar schoon is toch? Het nadeel is en beetje dat die binnenkant na het eerste gebruik meteen weer aardig vies is (denk aan as eruit gooien etc). Stukjes die los zitten in de deksel verwijder ik wel altijd. De buitenkant neem ik af en toe af met een sopje.
 
Ik had er wellicht even bij moeten vermelden dat ie een jaar niet gebruikt wordt (gaat de vouwwagen in)

De onderkant en dan met name die plaat is erg smerig van de kaas/vet/residu van sessies op de camping . Binnenranden zijn ook vet en vies. Dus vandaar dat ik opties zoek waarbij mijn hele huis niet onder de vieze troep zit haha.
 
Ik maak mijn WGA altijd schoon met een spuitbus ovenreiniger.
 
Maak het rooster schoon met wat warm water en een borstel. De buitenkant met een natte doek.
 
Waarom de vouwwagen in?
Gewoon af en toe gebruiken.
Dan maak je hem vanzelf ook een beetje schoon.
En na een jaar Is hij in 5 minuten ingepakt, toch?

Ik schraap af en toe de vet resten eruit, borstel ff de schilfers van de binnenkant van het deksel en maak sowieso na elke sessie het rooster schoon.
Werkt perfect
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Hi,

Ik ben gewend om mijn kamado zo nu en dan een goede deep clean te geven van 300c. Alles brand dan weer top schoon.

Kan ik dit ook doen met een weber ga? Ik ben te lui om alles met t handje schoon te maken maar als het moet, dan zit er niks anders op.

Iemand tips hiervoor? Ik dacht zelf aan een half gevulde wga en dan de schuiven vol open.
Beste tip is lekker je kamado blijven gebruiken 😜 dit is de grootste reden waarom ik die wga minder vaak gebruik dan ik zou willen.
 
Dat is zeker een groot voordeel bij een Kamado, dat hij zich zelf schoon houd kwa vet alleen de rooster zo nu en dan schoon branden ( pizza tijd 😄) lekker gegeten en alles is schoon.
Wga gebruik ik doorgaans nauwelijks om het schoonmaken.
Op vakantie maak ik hem thuis pas weer helemaal schoon .
 
Heb de wga nu mee op vakantie😊
Vandaag een kippetje gedaan, daarna nog ff marshmallows met de kleine, toen die naar bed was de kolen in stapjes naar de indirecte kant geschoven: brand alles mooi schoon in de bbq!!👌🏻
 
Ik heb hem ooit een keer echt schoongemaakt in een speciekuip met heetwater en een beetje afwasmiddel.. alles er 10minuten ingegooid, sponsje erdoorheen halen en alles schoon.

Nu zie ik het nut er niet meer van in, gwn regelmatig gebruiken en af en toe HF gerechtje.
 
heb ik eens gedaan :ROFLMAO:
alleen de zilveren onderdelen verkleuren dan (gedeelte aan het handvat en de lucht sluizen)
Schaam je!

Beetje opstoken en flink met de borstel erover.

De bak even in kokend heet water met een schuursponsje zo weer schoon.

Blijf erbij, flink stoken en borstel t beste!
 
Schaam je!

Beetje opstoken en flink met de borstel erover.

De bak even in kokend heet water met een schuursponsje zo weer schoon.

Blijf erbij, flink stoken en borstel t beste!
Haha idd daar ben ik ook achter gekomen 😂😂😂
 
Na een tip van @noskos heb ik de lichtgevende ontvetter van Zeeman in huis. Insprayen, doekje erover. Klaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan