BasBQ
Beef en Steak

schichtfleisch

 

busjeh

Tondelzoeker
Berichten
19
Gisteren Schichtfleisch gemaakt.

Een procureur in steaks gesneden en deze een nachtje in de rub gezet.
De volgende dag de DO van een laagje spek voorzien, vervolgens om en om vlees en ui/paprika en de DO gezet.
Zodra de DO vol was bbq saus erover en alles afgedekt met weer een laagje spek.
De DO een uurtje of 4 boven lekker laten pruttelen en daarna alles "gepuld".

Een mooi brood met dit heerlijke goedje gevuld (halverwege het vullen nog wat kaas toegevoegd).
Een heerlijke maaltijd, heeft wel wat weg van pulled pork.
20220305_160358.jpg
20220305_161600.jpg
20220306_122347.jpg
20220306_122938.jpg
20220306_123548.jpg
20220306_123921.jpg
20220306_170740.jpg


20220306_171047.jpg
20220306_171721.jpg
 
Dat is een lekker broodje zo!

Technisch is het ook pulled pork volgens mij.
 
Da's pas smikkelen. ;)
 
Amai, denk dat ik dit ook eens moet maken.

Ff iets anders, jij gebruikt briketten in de kamado? Hoor en lees overal dat dit net niet goed is voor de keramiek. Nu wil ik er wel even het fijne van weten :D
 
Dat Schichtfleisch...Lekker.
Het begint steeds meer te jeuken om hier zelf aan te beginnen.
 
Man man man
Hier kan je me voor wakker maken
Wat ziet dat er goed uit zeg
 
Oh heerlijk. Moet ik weer een keertje maken.
 
Dat ziet er goed uit zeg!!
 
Geweldig, en dan opdienen in het brood, super.
 
Amai, denk dat ik dit ook eens moet maken.

Ff iets anders, jij gebruikt briketten in de kamado? Hoor en lees overal dat dit net niet goed is voor de keramiek. Nu wil ik er wel even het fijne van weten :D
Ik gebruik normaal alleen houtskool, maar om 4/5 uur zo laag vuurtje onder en op de deksel te houden heb ik in dit geval voor de zekerheid wel briketten gebruikt, wel goede, van Greek fire. Mede ook omdat met gesloten deksel de houtskool op het deksel uit gaat en ik daarom de deksel op een kiertje heb laten staan, en dan gaat het met houtskool te hard.
 
Ik gebruik normaal alleen houtskool, maar om 4/5 uur zo laag vuurtje onder en op de deksel te houden heb ik in dit geval voor de zekerheid wel briketten gebruikt, wel goede, van Greek fire. Mede ook omdat met gesloten deksel de houtskool op het deksel uit gaat en ik daarom de deksel op een kiertje heb laten staan, en dan gaat het met houtskool te hard.

OK, ik heb hem. Ik gebruikt de DO anders. Ik doe het gewoon met houtskool, maar zet de kamado indirect op 200Ā° en leg niets op het deksel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan