BasBQ
Beef en Steak

Sauerkraut schotel mit spareribchen

 
 

TraegerTinus

Gemarineerd
Berichten
1.146
Goedenavond allemaal.

Vanavond iets "geks" geprobeerd.
Afgelopen weekend zou het hamburgers worden met patat en maak er gelijk een kapsalon bij van varkenshaas en shoarma kruiden + spareribs.

U begrijpt, ogen veeeel te groot en 3 dagen gedaan met dit plan voor 1 dag...... (tinus, leer het nou eens...)

Ok, van de rest geen foto's, dus niet gebeurd. (Shoarma van varkenshaas was trouwens erg lekker., in stukjes gesneden en gemarineerd met wittewijnazjjn, olijfolie en shoarmakruiden van de zwarte markt)

Goed,

Vanavond dus de spareribs opmaken.
Bij ons in de buurt heeft de groenteboer van de markt opruimdozen groente, voor een 10tje... laat het magazijn nou vlak bij het werk van vrouwlief zitten, dus elke maandag even langs.

In deze doos zat zuurkool, bloemkool, lenteui wat fruit en spruitjes.

Zuurkool, gatver, gaat het dan hier in huis.
Spareribs? Jaaaaaaa lekker.

Ok, combineren dan maar.

Zuurkoolschotel gemaakt met heerlijke rookworst en spareribs gemaakt op 3 2 1 wijze. Avond ervoor gekruid met spareribs kruiden van de hanos.
Ingepakt met cola. Roomboter en honing.

Daarna afgelakt met de saus/jus die uit de aluminiumfolie komt lopen aangedikt met bbq saus, ketjap en honing.
Hoeveel van alles? Vinger erin en proeven, heerlijk. Vaste recepten ken ik niet echt.

a0aea44e668064dcb00db5a000cacf4a.jpg
a6b800d4081a061e77faa79c0ecf9f2b.jpg

aba8c8f387690177a00371b3408589db.jpg


2 van de 3 kinderen hebben gesmikkeld, heerlijk pap! Klonk het.
De 3e kreeg de zuurkool niet weg. De zuurkoolsliertjes doen en hem denken aan de sliertjes van een banaan, daarbij loopt ie ook te gruwelen.
Ok, voor hem wat anders de volgende keer.

En eigenljjk nog het leukste, ik heb 2 kip grillworstjes gemaakt met kipgehakt van de Turk.
700gram gehakt en 2 eetlepels kruiden.
Geraspte kaas erdoor en worstjes van gemaakt met huishoudfolie.
b56c98119429dfe76fa8588a32fe056b.jpg

7e416d8b22c05e89c61187a67cc3a378.jpg


Worstjes worden meer een stokbroodvorm, even kijken hoe dat volgende keer steviger kan, wel 2 uur laten opstijven in de koelkast.

Nou ja, hoe ze smaken komen we later op terug

Worstjes waren prima gelukt kwa structuur, te weinig kruiden, smaakte beetje flauw, maar daar is aan te werken.
Plakjes snijden en wat extra kruiden erop strooien does the trick.

op naar een nieuwe poging.
 
Laatst bewerkt:
Top hoor, volgende keer de worstjes ff opstijven in de koelkast of voorgaren met wat warm water @TraegerTinus
 
Mooie combi zuurkool met spareribs.
Mooie combi.
Dat moet ik ook eens maken....

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Lekker hoor.
 
Mooie combi zuurkool met spareribs.
Mooie combi.
Dat moet ik ook eens maken....

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
niks mis mee, klein beetje pittige spareribs maken, smaakt goed met zuurkool (normaal gooien we er altijd spekjes door)
 
Interessante combi.
 
Terug
Bovenaan Onderaan