BasBQ
Beef en Steak

Sat? Domba (Kambing maar dan anders)

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
E?n van de dingen waar ik al jaren voor naar de Pasar Malam (nu de Tong Tong Fair) in Den Haag ga is de Sat? Kambing. Kok Robin plaatste pas een recept voor deze geitensat? op haar site Aziatische Ingredi?nten en toen dacht ik meteen dat moet ik eens maken.
Omdat ik geen Turkse slager hier op het dorp had en ik op twitter het er met Robin over had zei ze dat je ook prima lamsvlees kunt gebruiken, zij proefde het verschil niet. Maar ja dan is het geen gambing meer, dus Robin had opgezocht dat het dan Domba heet, niet echt een klinkende naam maar het gerecht daarentegen is wel heel erg lekker!

Ik heb lamschouder gebruikt en dat werkte prima en inderdaad ik proef niet echt verschil. Als saus heb ik die van Jeff Keasberry gebruikt omdat ik daar alles wel voor in huis had. Gebruik hier trouwens een goede ketjap manis voor, van ABC bijvoorbeeld en geen conimex.

satekambing-1.jpg


satekambing-2.jpg


satekambing-3.jpg


satekambing-4.jpg


satekambing-5.jpg


satekambing-6.jpg


En natuurlijk geserveerd met lontong, had ik ook nog nooit gemaakt maar dat is simpel zeg :D
satekambing-7.jpg


Als ik weer eens in mijn oude buurtje in Den Haag moet zijn dan zal ik eens bij een islamitische slager binnen lopen en een stukje geit meenemen, kijken hoe het dan smaakt en het saus recept van Lonny ga ik ook zeker een keer testen!
 
Zie er heel erg lekker uit!
Recept marinade en saus?
 
lekkere satetjes Dennis
 
Daar mag je me 's nachts voor wakker maken
 
Zien lekker uit jou sateetjes, ik zie je heb de aul.folie ook gebruik voor de stokjes te beschermen.
Wij gebruiken altijd de Ketjap Kaki Tiga :)
 
@Dick als je op het linkje in mijn verhaaltje klikt kom je gelijk bij Robin's recept uit ;)
 
*kwijl....*
 
het water staat me in de mond jummie
 
Dat ziet er goed uit, trouwens ook een leuke site.
Ook maar even toegevoegd aan de bookmarks
 
Zeker weten, ga er altijd weer naartoe als ik iets uit Azi? niet thuis kan brengen.
 
Lekkere sateetjes! Die komen hier op de lijst 'te maken'

Hoe zit dat met schouder en (achter)bout? Ik dacht dat schouder altijd gaar moest en bout ros? kon blijven?
 
Heb ze gewoon medium gedaan en ze waren prima te eten.
 
Goed om te horen.
Meneer BaroQ krijgt binnenkort opdracht om een stukje lam mee te nemen  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan