Beef en Steak

Sandyman's prethoekje

SandyMan

Gerijpt
Hoi!

Vandaag is er iets groots gebeurd. Een droom is uitgekomen zowaar. Na jaren lang enorm te hebben genoten van mijn weber, stond de machtige blauwe ketel mij de laatste tijd steeds minder aan. Hij, en zijn verre neef WSM, nemen nogal veel ruimte in in ons kleine schuurtje. Ze mogen straks vertrekken en ik moest daarvoor een waardige vervanger zoeken om een vaste plek, buiten, te geven. Natuurlijk kom je dan snel bij een kamado uit en ik heb veel rond gestruind op het forum op zoek naar topics en discussies. Een ding was zeker: ik ga niet besparen op een kamado die ik mijn leven lang wil gebruiken. Dan blijven de 2 kaskrakers over: KJ en BGE. Ik heb een vriend die een BGE heeft, en waarschijnlijk krijg je dan toch wat van dat groene virus mee.. Ik vond mezelf steeds vaker terug op de sites van BGE voor recepten, en ook de diverse livestreams op YT. Zo is de liefde voor het groene ei langzaam begonnen en deze week ben ik over gegaan tot koop. Ik ben erg gecharmeerd van de Modular Workspace van BGE, dus daar wilde ik ook een start mee maken. Alles in de Black Friday actie van 15 procent werd het een mooie korting, en vandaag is het bouwen natuurlijk direct gestart.

Het weer zag er niet top uit, maar gelukkig bleef het droog, tot we de laatste schroef erin draaide en hij klaar was.. Wat een timing.

Met de modular nest, cabinet en het ei zijn we met z'n 2en (waarvan 1 dus een BGE al had) zo'n 2,5 uur bezig geweest.

Voor nu gaat hij onder een hoes, maar de overkapping gaat komen. Dit is de start van mijn pret hoekje in de tuin. Ik kan niet wachten om hem aan te steken, ik kan niet wachten tot de overkapping er staat en ik lekker droog kan gaan staan.

Hier nog wat foto's.. Ik heb ze gemaakt tussendoor dus NEE mijn maat heeft niet alles alleen gedaan Hahaha

De start van het nest:
590E64D7-9DE8-4613-B380-1FABA45EFE7F.jpeg

De start van het bouwen van de BGE in het nest :
A88F8D5B-E040-435B-9E55-906A5BB2028A.jpeg

De BGE klaar (voor als het ging regenen was die in ieder geval af), en de start van de cabinet.
FF2B0395-CF6E-488E-BC99-57BD7150E643.jpeg

Klaar, het was net donker, en begon te regenen.. Snel 2 foto's schieten en die hoes uitpakken!
96152CDA-7261-4D44-8C2B-4E2BBAE8EA79.jpeg
0E80CE94-9520-4FCF-9A18-8C97CEE1B05D.jpeg
C6B3A879-0DE3-4888-B394-9F8612C347B8.jpeg

We hebben natuurlijk een mooie boodschappenlijst aan accessoire voor de BGE;
Eggspander 5 delig
Gietijzer rooster
Halve plancha
Half moon conveggtor
Hele conveggtor
Aspook je
Kickash gridlifter

Oeh gaaf!

gefeliciteerd.

Ook al ben ik van de kJ dit ziet er ook ontzetten me goed uit!

Heel veel plezier met je nieuwste aanwinst.

Veel plezier er mee

Mooi speelgoed!

Lekker hoekje zo ga je een boel lekkers in maken. ;)

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd! Een kamado, groen, rood of paars met witte stipjes, het blijft heel fijn om te gebruiken.

De Black Friday een mooi groen tintje gegeven
Niet te lang wachten met “vies” maken toch

Oh wat heerlijk kerel! Succes met het vervolg en dat je daar maar heel lekkers van mag eten en heerlijks bij mag drinken! Uit ervaring weet ik dat zo'n hoekje een heerlijke buiten mini-bar maakt!

Gaaf! Mooie locatie voor je nieuwe groene ei! Nog even en Esmee kan ook mee helpen 😇

Mooie setje. Kan je uren mee spelen.

Onze tuin is inmiddels vernieuwd, want de hobby blijft maar plezier geven.
Waar ik het meest mee zat, is dat ik graag wilde barbecuën maar het weer twijfelachtig was..
Dan doe je het toch niet, want geen zin om nat te regenen.. om dan achteraf naar buiten te kijken rond etenstijd en te denken 'had toch gekunnen'.

Ik wilde een dak boven mijn hoofd, dus ben ik samen met de vrouw een hovenier gaan zoeken.
Ik wilde wel droog staan, maar gezien de omvang van onze tuin, wilde ik niet een enorm overkapt buiten ding wat de tuin nog kleiner zou maken.

Ons vorige tuinontwerp was door mij gemaakt, toen ik nog geen seconde dacht aan het hebben van kinderen..
Inmiddels rende er 3 kinderen vlak langs die driehoekige-plantenbakken met scherpe randen.. pff.

De hovenier sloeg een homerun met zn eerste ontwerp en vanaf dat moment hebben we gezegd; laat maar komen die tuin.

Maar goed.. met zo'n keuken als die van bge moet t wel even ergens heen als de tuin van voor tot achter op de kop gaat. En dan is het wel handiger als de keuken op wieltjes staat..
Dit idee speelt al eventjes in mijn hoofd. Ik heb altijd gezegd 'dat is alleen maar handig voor dieven om hem weg te rijden'. maar toen ik zag dat Frits hem op wielen had staan 'toch makkelijker schoon maken achter de keuken' dacht ik inderdaad hetzelfde. Ook krijg je nu 10cm extra hoogte, wat wat fijner werkt aan de keuken.

Eerst de cabinet.
IMG_1998.JPEG

daarna de Egg.
Best een karweitje in je eentje.
IMG_1999.JPEG

beide modules mochten naar de buren om daar te staan terwijl onze tuin klaargemaakt werden. Super fijn.

De tuin was leeg. Klaar voor de tuinboys.
IMG_2022.JPEG

Een paar lange weekenden en vooral een hoop dagen later, en wat MOINKballen voor de heren later..
Zag onze tuin er ineens zo uit:
IMG_2248.JPEG

En ja, de BGE was al snel weer een keer terug gekomen. Het achterste terras was al sneller klaar dus de BGE is iets eerder terug gekomen. Zo konden we ook mooi MOINKS maken. We hebben de tuinmannen uitgezwaaid na het proosten met een eigen gemaakte limoncello.

Maar Sander, mooie tuin, je staat nog steeds niet droog. Nee dat klopt. Die oplossing kwam een weekje nadat de tuin klaar was.
Ook die mannen moesten hard werken in pokke hitte, maar het resultaat mag er wezen.
IMG_2382.JPEG

IMG_2383.JPEG

IMG_2381.JPEG

Het grote open gedeelte werd nog voorzien van een schaduwdoek. Zo houden we licht in de tuin als het welkom is (lente/herfst/winter) en kunnen we schaduw maken in de zomer.
Die werd pas ingemeten toen het geheel stond, en werd op maat gemaakt.
Die ging echter ook vrij snel daarna.
IMG_3377.JPEG

De tuin groeit lekker hard, en ontzettend veel nieuwe leuke planten.
We hebben ook voor de beplanting de ontwerpster (van de hovenier) haar gang laten gaan, dit zorgt ervoor dat er nu gedurende het jaar elke keer nieuwe plantjes naar boven komen die we nog niet kennen, heel leuk en aan te raden als je ooit hetzelfde kan doen.

Vanaf nu sta ik droog. En daar ben ik ontzettend blij mee!
Toen de vrouw vroeg of we dan maar eens pizza gingen eten, zei ik geen nee.. ookal werd er regen verwacht.
Zo stond het er bij;
IMG_3271.JPEG

past mooi, nie?

De hemel brak open en het kwam met bakken naar beneden en bassie? die stond droog hoor, precies goed genoeg!
IMG_3282.JPEG

Super blij dus.

Voor nu nog een stopcontactje bij de keuken en 2 lampen ophangen. En het mooie "EGGhead blvd." bordje moet nog een mooi plekje krijgen.

Terug
Bovenaan Onderaan