BasBQ
Beef en Steak

Salade caprese van de bbq met gerookte steak tartaar.

 
 

Sabine

Kooltjesharker
Berichten
200
Samen met mijn oudste vandaag gezellig in de keuken de voorbereidingen gedaan en daarna aan de bbq.

De salade caprese was net iets anders dan de traditionele, als extra zat er gegrilde courgette en aubergine bij. (Recept Francesca kookt)

Het recept voor de steak tartaar komt uit Smokey Goodness. De tartaar wel iets hoger op smaak aangemaakt dan het recept voorschreef. De Q op 220 graden en dan op een rookplankje op het rooster.
Het eindresultaat was heerlijk!

De volgende keer, en die komt er ongetwijfeld, zou ik hem iets minder lang op de Q leggen zodat hij nog iets rauwer blijft. Maar lekker was ie!

IMG_8586.jpeg


IMG_8587.jpeg


IMG_8588.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Heeeeerlijk! 😋😋
 
Vast heel erg lekker!
Ik hou van rauwe steak tartaar, maar de rooksmaak is ook heerlijk bij rundvlees… ik heb t wel eens koud gerookt.. dat lukt nu natuurlijk niet, dus mijn vraag: is de garing die je nu hebt door t bbqen op een plankje de trade-off waard qua smaak?
 
Vast heel erg lekker!
Ik hou van rauwe steak tartaar, maar de rooksmaak is ook heerlijk bij rundvlees… ik heb t wel eens koud gerookt.. dat lukt nu natuurlijk niet, dus mijn vraag: is de garing die je nu hebt door t bbqen op een plankje de trade-off waard qua smaak?
Smaak was eigenlijk best heel goed, maar omdat ik rauw ook heel lekker vind wil ik hem de volgende keer echt korter roken. Nu totaal 13 min, eitje bij 10 min erop.
Ik zou denk ik 6 minuten roken en dan eitje de laatste 3 minuten erop willen proberen.
 
lekker hoor lekker fanatiek bezig indd heel leuk om allemaal te lezen 😊
 
Ziet er heerlijk uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan