BasBQ
Beef en Steak

Ruzie met deksel van mijn Weber GBS 5775

Ik heb excact hetzelfde probleem.
Meerdere mails gestuurd en ze willen zeker helpen maar het uitvijlen zal eerder helpen denk ik.
Ik zal een bericht opstellen met mijn bevindingen
 
Wat een gedoe, je zou toch mogen verwachten dat je voor een bbq van die aanschafwaarde een degelijk gefabriceerd en gecontroleerd product ontvangt..
Wel mooi dat het opgelost word, maar het zou inderdaad niet nodig moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels heeft Weber gereageerd en ik krijg een nieuw deksel en een nieuw scharnier toegestuurd.

Vilt heb ik liggen, maar ik wilde het er nog niet opplakken, omdat die kier zo enorm was. Dus na het herstel komt ook vilt erop, om hem helemaal dicht te krijgen. šŸ™Œ

@WilcoD Mooie Donkervoort trouwens ;)

Hoi Guilty!

Ik heb nog steeds exact hetzelfde probleem als bovenstaande.
Door de dekselveren te draaien sluit de deksel wel beter af maar alsnog wil ik hem ook afmaken met vilt.

Welk vilt heb jij gebruikt en moet dat altijd gelijmd worden? Ben bang dat ik bij vervangen of loslaten van de vilt ook de emaille eraf trek door de lijm.
 
Emaille zit erop gebakken. Dat krijg je er niet vanaf met lijmvilt. Alleen door stoten slaan vallen etc etc.
 
Ik had hetzelfde probleem met een nieuwe MTP. Het meest storende vond ik dat de bbq gewoon niet uit ging. Ik heb het opgelost door 1 veer er uit te halen, de overgebleven veer om te draaien en het scharnier dƔƔrna opnieuw te monteren. Alles losdraaien en aan de achterkant flink naar beneden duwen terwijl je alles weer vastdraait. Handig als iemand je daar even bij kan helpen. Geen idee of de veer omdraaien echt nodig was, maar 1 veer er uit en dan opnieuw monteren helpt denk ik al.

Wel jammer dat dit niet wat beter werkt uit de doos allemaal. Blijft wel een hele fijne bbq verder!
 
Ik had hetzelfde probleem met een nieuwe MTP. Het meest storende vond ik dat de bbq gewoon niet uit ging. Ik heb het opgelost door 1 veer er uit te halen, de overgebleven veer om te draaien en het scharnier dƔƔrna opnieuw te monteren. Alles losdraaien en aan de achterkant flink naar beneden duwen terwijl je alles weer vastdraait. Handig als iemand je daar even bij kan helpen. Geen idee of de veer omdraaien echt nodig was, maar 1 veer er uit en dan opnieuw monteren helpt denk ik al.

Wel jammer dat dit niet wat beter werkt uit de doos allemaal. Blijft wel een hele fijne bbq verder!

Sluit de deksel nu wel volledig af?
 
Terug
Bovenaan Onderaan