BasBQ
Beef en Steak

Runderwang pastrami

 

Gavjow

Kooltjesharker
Berichten
102
Runderwang gebaseerd op het recept van noskos zijn pastrami shortribs.
Op aanraden subtiel gepekeld en gekruid.
Uurtje of 4 op 110 graden. Tot een kern van 96 graden.

daa4d6dfcdacd00e76179572843c6e89.jpg

56052c05d7ea90afc4ade6cd3f47b097.jpg

15534a82960c40395761ba95519e1b89.jpg

Ingepakt bij 65 graden.
43a599b1fb7c6e4de8f541185427ff8d.jpg

715c6ea5b6487d69c1bf9d2179e69daa.jpg


Heerlijk dun gesneden voor op een broodje tijdens de vakantie.
 
Ziet er lekker uit.
En dat gaat helemaal naar Wenen?
 
Ziet er lekker uit.
En dat gaat helemaal naar Wenen?

Yes, samen met mijn vrouw gaan we een weekje zorgen voor haar zusje die net bevallen is en haar gezin. Ze kennen daar geen kraamzorg. Ik heb voor een week lang allerlei lekkernijen die ik meeneem waaronder deze mooie hap vlees.
 
Het ziet er lekker uit, ik zou dat weleens willen proeven, wat vond je er zelf van🤔
 
Het ziet er lekker uit, ik zou dat weleens willen proeven, wat vond je er zelf van

Het is eerlijk echt heerlijk. Mooie structuur zoals je normaal met een broodje warm vlees hebt. Als je een varkensnek tot bijv. 85 graden kern laat gaan.
Nu dan rustig aan gedaan met de kruiden en vooral de buitenkant in de peper gezet.
Gerookt met appelhout.
 
Mooi dat het heerlijk is (y) , ik heb die pastrami shortribs weleens gemaakt en ik vond het niet lekker, echt na een paar happen had ik er genoeg van.
Pastrami van brisket heb ik ook weleens gemaakt, staat ergens hier op het forum nog een verslagje en dat vond ik echt fantastisch.
 
Mooi dat het heerlijk is (y) , ik heb die pastrami shortribs weleens gemaakt en ik vond het niet lekker, echt na een paar happen had ik er genoeg van.
Pastrami van brisket heb ik ook weleens gemaakt, staat ergens hier op het forum nog een verslagje en dat vond ik echt fantastisch.

Ik had de tip gekregen het subtiel te houden. Dus dat advies heb ik opgevolgd. De runderwangen 2 dagen in de pekel gezet. Volgens de richtlijnen op 1,5kg totaal vlees en vocht iets van 27gram nitrietzout. Kruiden was een “inmaakkruiden” mix ongeveer 2,5 eetlepel en de kruiden niet warm getrokken maar gewoon met koud water. Buitenkant 4 seizoenen peper en dat was zeker voldoende. En een uurtje ontzouten heb ik ook gedaan na het pekelen.
 
Laatst bewerkt:
Yes, samen met mijn vrouw gaan we een weekje zorgen voor haar zusje die net bevallen is en haar gezin. Ze kennen daar geen kraamzorg. Ik heb voor een week lang allerlei lekkernijen die ik meeneem waaronder deze mooie hap vlees.

Knap hoor, ik zou er onderweg nog aan beginnen 😉
 
Dit is een lekker id en een erg leuk project om te maken. Bijkomend voordeel is ook dat deze stukken vlees niet extreem duur zijn. (zolang ze niet gehypt worden in BBQ land natuurlijk ) Dit moet ik eens gaan maken. TNX voor de inspiratie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan