Beef en Steak

Rub, olie, suiker, boter wat doen jullie op de kip

DeGoudenSnor

Vuurmaker
Als kippen liefhebber (levend of gegrild) vroeg ik me af waar jullie je kippetjes mee kruiden

Voegen jullie eventueel olie toe en waneer
Of gebruiken jullie gesmolten boter

Hoorde dat sommige bakpoeder aan de rub toe voegen

En kwa zelfgemaakte rubs gebruiken jullie suiker

Ben zelf ook al aan het experimenteren en gebruik eingelijk nooit olie en suiker

Voor de kip van spit boven de kolen bijvoorbeeld of lekkere drumstick

Zomaar nieuwsgierig ook al kan je veel op internet vinden

Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk

• Leuk
Waarderingen: A3N
LetzQ kip vind ik zalig!

Denk dat het idee van de bakpoeder een krokanter vel als resultaat is. Ik vind zelf iets in de richting van cajunkruiden of iets wat daar op lijkt altijd wel goed gaan op een kip als je iets algemeen verteerbaars wil maken. Wanneer klaar een beetje limoensap erover, koriander erbij voor de liefhebber. Wanneer je iets pittigs wilt een Jamaicaans kippie, met genoeg rum, ja man 🇯🇲. Als je eens wat anders wilt natuurlijk een Berenburgkip ;). Suiker ben ik altijd wel voorzichtig mee i.v.m. snel aanbranden.

Edit:
Oja en nog iets wat te me binnen schiet. Wanneer je een pitje lekker vind, laatst maakte ik nog kippendijen in gesmeerd met gochujang en mijn Korean Rub erop, dat was ook een succes. Geen foto's van, dus niet officieel gebeurt, in de oven gegrild op de zaak :censored: . Knal rood die dingen, mooi gezicht :cool:.

Done! Universeel voor alles wat Koreaans moet worden, half Koreaans of kwart Koreaans :p :
- 3el gochugaru
- 1el gerookte paprikapoeder
- 1el komijnpoeder
- 1el knoflookpoeder
- 1el zout
- 1el donkere basterdsuiker
zo die staat direct in m'n digitale recepten/kookboek

• Leuk
Done! Universeel voor alles wat Koreaans moet worden, half Koreaans of kwart Koreaans :
- 3el gochugaru
- 1el gerookte paprikapoeder
- 1el komijnpoeder
- 1el knoflookpoeder
- 1el zout
- 1el donkere basterdsuiker
Geweldig ga ik proberen
Gochugaru koop je zeker bij de tokko

Geweldig ga ik proberen
Gochugaru koop je zeker bij de tokko

Ik weet niet of het bij elke toko is, maar er zijn zeker voldoende online toko’s waar het te verkrijgen is. 👍

Zijn er ook plekken waar je het in een kleinere hoeveelheid kan kopen?

Meestal zijn het zakken van bijna een halve kilo. Daarnaast vind ik een potje makkelijker om mee te werken dan zon grote zak die je alleen kunt open scheuren maar niet hersluiten.

• Leuk
Zijn er ook plekken waar je het in een kleinere hoeveelheid kan kopen?

Meestal zijn het zakken van bijna een halve kilo. Daarnaast vind ik een potje makkelijker om mee te werken dan zon grote zak die je alleen kunt open scheuren maar niet hersluiten.
De zakken zoals op de foto zijn weer afsluitbaar. Waar je het per zak of kleiner kan kopen heb ik eerlijk gezegd geen antwoord op, ik koop per doos met een heleboel van die zakken erin, volgens mij 12 of 15. Maar er is vast iemand die een goed adresje heeft, ik zie het ingrediënt hier vaak langskomen 🙂.

IMG_7220.jpeg

Gochujang pasta ( geen vlokken) hebben ze o.a. bij de Appie.
Van Beekum en Tijn`s Toko en Amazing Oriental verkoopt ook potjes en kleinere hoeveelheden.
Ik snap je punt @Edwin84 : na de laatste run door de toko puilen de kastjes en laden uit 🫣

• Leuk
Gochujang pasta ( geen vlokken) hebben ze o.a. bij de Appie.
Van Beekum en Tijn`s Toko en Amazing Oriental verkoopt ook potjes en kleinere hoeveelheden.
Ik snap je punt @Edwin84 : na de laatste run door de toko puilen de kastjes en laden uit 🫣
Mischien dat de turkse winkel zo iets heeft
Heeft bij ons wel altijd heel veel kruiden en goed

Terug
Bovenaan Onderaan