BasBQ
Beef en Steak

Rotisserie kip

 

Blackk

Vuurmaker
Berichten
58
Vandaag hadden mijn vrouw en ik trek in gegrilde kip met patat en appelmoes. Even naar de slager gereden om een kippetje te scoren, in de rub gezet en zo aan het spit geregen. Ondertusen de bbq aangezet op 180 graden. Aan beide kanten van de bbq wat kooltjes verdeeld. Na ongeveer een uur en kwartier was de kip klaar.

Het was een heerlijk kippetje. Mals en sappig van binnen en crispy aan de buitenkant. Was een zeer geslaagd maal.

20220129_160835.jpg


20220129_161931.jpg


20220129_172819.jpg


20220129_173447.jpg
 
Dat blijft toch de lekkerste kip, een die aan de rotiserie heeft gehangen. TOP
 
Heerlijk gaat er hier ook wel in hoor.
 
Tja ik snap jullie wel...... je kunt van alles verzinnen, het één nog lekkerder dan het ander maar kip van het spit met patat (friet mag ook ;)) en appelmoes dat blijft toch eigenlijk het allerlekkerste :love: :love:
 
Kip patat appelmoes en mayonaise..... kom maar op!
 
Kip van het spit, ik sta direct in gelid en opa doet hem er speciaal voor in, zijn kunstgebit.
Blijft het beste manier om kip te bereiden. Geen idee waarom dat rijmpje omhoog kwam maar soit.
 
Lekker man, een bordje vreugde
 
topmaaltijd, gouden combi.

lekker man
en nog gezond ook
- aardappeltjes
- stukje kip
- beetje fruit
 
Weet inderdaad niet waarom iedereen zo hoog oploopt met die kippen op bierblikken, een kipje aan een rotisserie is veel lekkerder.
 
Eens, hier ook kamp rotisserie… echt heerlijk! Je patatten zien er trouwens cool uit!
 
Is zo simpel kip , maar toch een favoriet, ziet er heerlijk uit , 😋
 
Terug
Bovenaan Onderaan