BasBQ
Beef en Steak

Rotisserie kip ๐Ÿ“

 

Quaak

Sprokkelaar
Berichten
45
Vanavond was het smullen en genieten
Kip op het spit

Hele kip 1100 gram

Rub:
3tl gerookte paprikapoeder
3tl knoflookpoeder
2tl gedroogde tijm
1tl gemalen zwarte paper
1tl zeezout

Vulling :
1/2 citroen in 6 stukken
4 takken verse Rozemarijn

Vel losgemaakt, buitenzijde gedept met keukenpapier daarna olijfolie en alleen de buitenzijde voorzien rub. Kip vullen met de citroen en rozemarijn.

Weber 47 ondertussen gereed gemaakt, midden lekbak buitenzijde houtskool. Ik had nog een oude verf fohn liggen en vandaag geprobeerd. Houtskool in een brikettenstarter gedaan en vanonder de fohn Er tegenaan. Na 3-4 minuten kwamen er al vuur vonkjes. De starter toen weggezet en 20 min later konden de kolen in de bbq. Conclusie werkt perfect!

Ik had het rooster er niet opgelegd kon dus mijn probe niet fatsoenlijk vastzetten dus vandaag lekker gekeken naar de meter in de deksel. Deze rond 210 gr proberen te houden maar na 3 kwartier moest ik toch weer houtskool bijvullen temp was toen 150/160. Daarna de boel weer naar 229 gebracht en 20 min later had de borst een kerntemperatuur van 80 dus snel ervan af gehaald en geserveerd. Kip lekker opgegeten de kinderen vonden het heerlijk!! Het was gewoon stil aan tafel omdat iedereen aan het smullen was (dit komt nooit voor bij ons).
Geserveerd met verse friet met schil, appelmoes en Ijsbergsla.

E2966646-E4FE-4F86-BA56-4B5443926860.jpeg


FEA97675-E707-4921-A8BA-2FC67CF61AE7.jpeg


170402CC-E15A-45F7-BDAB-624531D85112.jpeg


6127A0DD-4CA7-4089-93AE-9040FCA1DDBF.jpeg


903D091A-1E57-4D99-A264-457563DAA254.jpeg
 
dat is een feestje geweest. kip, friet en appelmoes. DE maaltijd!!!
alleen jammer van de sla ๐Ÿ˜ž๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
 
er zal vast iemand blij mee geweest zijn ๐Ÿ˜‚
 
Lekker chicky zo aan het spit.
Moet smullen geweest zijn
 
Ik zag die Black & Decker liggen en dacht: is dat een boormachine waarmee het spit gedraaid wordt aangedreven ๐Ÿ˜….
Kippetje ziet er lekke uit.
 
Ik zag die Black & Decker liggen en dacht: is dat een boormachine waarmee het spit gedraaid wordt aangedreven ๐Ÿ˜….
Kippetje ziet er lekke uit.
Haha nee zoโ€™n beunhaas ben ik nou ook weer niet.๐Ÿ˜‰ Werkt perfect hoor geen gedoe met het uitwaaien van aanmaak blokjes..
 
Lekker stil van de maaltijd kunnen genieten ๐Ÿ˜‰

@Sjerome, een boormachine word door een forum lid gebruikt om peper te malen met de pepermolen๐Ÿ˜‰
 
Terug
Bovenaan Onderaan