BasBQ
Beef en Steak

RotDogs van de barbecue

 
 
 
 

Rogier

Gemarineerd
Berichten
1.090
Toen ik het onderwerp voor deze maand las wist ik het meteen; dat worden RotDogs. Deze heerlijke broodjes heb ik niet al te lang geleden op en die waren fantastisch. Ik moest deze thuis ook eens maken op de barbecue. Eerst even twee weken op vakantie dacht ik, daarna kan ik ze mooi maken.

Maar na de twee weken vakantie kwam Corona en raakte ik mijn smaak en geur kwijt. Ik had toen weinig behoefte om de barbecue aan steken.

Maar… gelukkig, na iets meer dan een week kwam mijn smaak en geur weer terug! 🥳 Tijd om die RotDog sessie in te plannen! Dat werd dus wat last-minute werk 😅

Voor wie de RotDog niet kent
De RotDog is afkomstig van Hans Worst. Hij staat bovenaan de koopgoot in Rotterdam met zijn kar en verkoopt daar, je zag het al aankomen, worst. Naast zijn vaste stek bij de Koopgoot staat hij ook op events en festivals. Zijn signature broodje is de RotDog. Een broodje hotdog met cheddar, omwikkeld met spek en geserveerd met zijn zelfgemaakte Black Beer sauce en wat andijvie.

De bereiding
Omdat ik bij mijn bezoek aan Hans Worst gelijk een fles van zijn Black Beer Sauce had gescoord ga ik die natuurlijk gebruiken.
Voor de worst heb ik gekozen voor verse knakworsten van de slager.
Verder heb ik wat ingrediënten aangepast. De andijvie heb ik vervangen voor lente ui, ik heb een rood pepertje er bij gedaan en ik heb het geheel een barbecue twist gegeven door een rub toe te voegen. Wat voor rub? Geen idee. Ik heb een potje waar ik al mijn kleine restanten samen gooi. Het is dus altijd een verrassing wat voor smaak het heeft 😄 Volgende keer voeg ik denk ik ook een blokje rookhout toe.

ingredienten.jpg

black-beer-sauce.jpg


Allereerst heb ik de worsten even opgewarmd op de Bastard die ik indirect had voorbereid op 150 graden. Hans bakt de RotDogs om een grilplaat. Maar omdat er suikers in mijn rub zitten heb ik voor deze methode gekozen om het safe te houden.

150graden.jpg


Ondertussen heb de hotdog broodjes ingesneden, de lente ui in ringen gesneden en de peper ontdaan van zaadjes en in halve ringen gesneden. De pepertjes zijn vast gelijk op de broodjes gegaan. Toen de worst opgewarmd was heb ik deze ingewikkeld in twee plakjes cheddar en op de broodjes gelegd.

broodje-worst-met-cheddar.jpg


Vervolgens heb de broodjes omwikkeld met 3 plakjes ontbijtspek en voorzien van een dun laagje rub. Daarna konden ze de barbecue op.

rotdogs.jpg

rotdogs-op-de-barbecue.jpg


Ja, die linker heeft wat minder spek. Mevrouw let een beetje op de calorieën :)

IMG_1900.jpg


In totaal hebben ze er een klein half uur op gelegen. De kaas gaat flink lopen een dus lekbak is geen overbodige luxe ;)
Het resultaat mocht er wezen. Volgende keer met een blokje rookhout, maar fantastisch lekkere RotDogs! Zeker in combinatie met de Black Beer saus. Deze gaan vaker op tafel komen.

rotdog-resultaat.jpg
 
Ziet er heerlijk uit. Heb laatst voor het eerst een rotdog bij manana manana gegeten. Vond het heel erg naar een spek kaas pannenkoek. Ik weet natuurlijk niet hoe die van jou smaakt maar aan de foto te zien (nog) beter.
 
Zo dan. Wat een heerlijk broodje moet dat zijn! Gaat zeker op de lijst!
 
Dat ziet er goed uit! Ik heb nu lekker 2 weken vakantie dus kunnen we dit mooi is maken als lunch
 
Lijkt me fantastisch, lekker man!
 
Die zien er goed uit!
Kende ze nog niet maar wil ze zeker gaan proeven nu.
 
Toppertje.
Ziet er goed uit. Die saus moet ik ook hebben.
Thnx voor de inspiratie man.
Plankie +1
 
Mooie creatie dit broodje, ziet er erg lekker uit!
Jammer dat ik tegenwoordig zo ver van R'dam zit.. ;)
 
Mooi dat je weer opgeknapt bent, en je smaak terug heb

Broodjes zien er goed uit
En dat mevrouw op de calorieën let is niet verkeerd, plakje extra voor de chef
 
Tebbie daar lekkere broodjes 😍
Eindelijk iemand die mijn taal spreekt 😆
Ik hout ook van Rotterdam 🥰 gaan wij hier ook eens proberen en zo te zien gemakkelijk in Spijkenisse de ingrediënten te halen 🥳
 
Mooie creatie dit broodje, ziet er erg lekker uit!
Jammer dat ik tegenwoordig zo ver van R'dam zit.. ;)
Gewoon met je favoriete bbq saus, dat zal ook prima smaken 😉
Tebbie daar lekkere broodjes 😍
Eindelijk iemand die mijn taal spreekt 😆
Ik hout ook van Rotterdam 🥰 gaan wij hier ook eens proberen en zo te zien gemakkelijk in Spijkenisse de ingrediënten te halen 🥳
Ja toch? Zeker doen 😀
 
Ook een lekker broodje en leuk om te kijken

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Ik kom regelmatig in de Ballentent. Maar dit moet ik ook eens gaan ontdekken. Zo te zien lustig dat wel. Ga ik onthouden TOP
 
Gaaf gedaan, lijkt me super!
 
Ziet er heerlijk uit! Ga ik binnenkort ook maar eens proberen.
 
HEt water loopt me in de mond.

Al lang niet meer in Rotjeknor als de Ballentent aan de Parkkade geweest.
In mijn studententijd was de Ballentent de tent van letterlijk...Gehaktballen. 😋
 
Terug
Bovenaan Onderaan