BasBQ
Beef en Steak

Rookoven vs BBQ

  • Onderwerp starter Luchtsplitser
  • Startdatum
L

Luchtsplitser

Gast
Ik heb zelf een Weber Kettle 47. Waar ik nu vooral op grill en low&slow op bereid.
Nu ben ik de laatste tijd meer en meer aan het lezen over roken en vraag me het volgende af.

Wat zijn nu de wezenlijke verschillen tussen roken op een weber 47 of bv een model als de WSM of bv een rookoven van Multismoke?
Is het gebruik/gebruiksgemak anders? Geeft de een een beter/lekkerder resultaat dan de ander?
 
Ik heb een WSM en moet zeggen dat ik de temperatuur veel makkelijker onder controle kan houden. Beter als bij mijn Kettle 47. En het dubbele rooster in de WSM vind ik ook zeer prettig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hoi Kenneth,

wat maakt het dubbele rooster zo prettig?
 
Voordeel van een WSM is dat deze geschikt is voor kook/rook sessies voor langere tijd op hogere temperatuur, mn voor het roken van grotere stukken vers vlees.
Als ik de recepten op de site van Multismoke zie, gaat het daar vooral over vis en gepekeld vlees op max 80gr.
 
Ceriel zei:
Voordeel van een WSM is dat deze geschikt is voor kook/rook sessies voor langere tijd op hogere temperatuur, mn voor het roken van grotere stukken vers vlees.
Als ik de recepten op de site van Multismoke zie, gaat het daar vooral over vis en gepekeld vlees op max 80gr.

+1
 
Terug
Bovenaan Onderaan