BasBQ
Beef en Steak

Rib's van de Primo

 
 

Alflies

Stoker
Berichten
336
Voor de eerste keer Rib's gemaakt op de Primo, heb de temperatuur regeling aardig onder de knie dus moet goed komen.
Nog een primeur was dat ik de rib's dit keer in de buurt heb gekocht, meestal bestel ik ze online.
Normaal gesproken is het verwijderen van het membraan een lastige klus, bij deze was het 1 keer peuteren en ze lieten als een zonnetje los (versheid of niet ingevroren geweest?)



De laatste keer aardig wat rubs gekocht, ik heb gewoon het voorste potje gepakt en dit was de Yardrub van de Plowboy's, uurtje of 5 van te voren voorzien van een lekker laagje rub.



Omdat de rib's maar een kleine 500 gram per stuk wogen heb ik de 321 methode aangepast naar 2.5- 1.15- 45 min.
Plaatje vlak voordat ze in de folie gingen, hierin een flink scheutje Balvenie Double Wood ingedaan met wat appelsap.



Na de sessie in de folie ervaren dat stoom best warm kan zijn, het overgebleven vocht gemengd met sweet baby's ray hier nog een klein beetje rietsuiker bijgedaan.
Omdat de saus een beetje dun was maar drie dunne laagjes aangebracht en het zag er toen zo uit



Nog snel even een foto gemaakt van het bord, dit is de meest lastige opgave.



Heerlijke rib's ze waren niet super groot maar heeft geen afbreuk gedaan aan de smaak.
De gehele sessie de Q rond de 110 graden C gehouden, heerlijk dat keramiek instellen en nergens meer aanzitten.
 
Ziet er erg lekker uit en met het eerste berichtje krijg ik van deze foto's gelijk trek.
 
Lekker shiney hoor!!
 
Hmmmmmm, erg lekker! (op die groene kogeltjes na) ;)
 
Ik blief dit! Heel erg! Ook met groene kogeltjes ;)
 
ja, als je dit zo ziet krijg je vanzelf trek
 
Mooie glanzende ribbels hoor!
 
Super. Blijft lekker ribbels. Wij straks ook.......
 
Die ribs zien er perfect uit!!! wat een mooie glans!
 
h??l mooi hoor!
 
Heerlijk kleurtje op die ribben van jou.
 
Idd mooie kleur! Al ben ik zelf geen fan van de yardbird rub
 
heee dat is gaaf,, ziet er goed uit ... compilmenten!!!
 
Hele mooie ribbels, Hoe zit je qua smaak ? Ik heb nml het idee dat met een keramiek Q wat malser vlees hebt tov een stale variant.
Kan ook wishfull thinking zijn......
 
Terug
Bovenaan Onderaan