Vanmiddag ga ik weer ribs maken. Ik heb het nu twee keer eerder gedaan met wat bredere, maar behoorlijk dunne ribs (buikribs, denk ik), volgens de '2-1-1' methode. Omdat ze zo dun waren leek 3-2-1 me veel te lang. Helaas waren de ribs, ondanks dat de smaak zelf best goed was, best wel taai. Toch een beetje jammer natuurlijk.
Nu heb ik voor vanavond baby back ribs 'bevleesd' gehaald. Ze meten zo'n 35x10 cm en wegen 800-850 gram per stuk. wat smaller dan de vorigen, maar wel echt veel meer vlees. Aangezien ik niet weer met taaie ribs wil eindigen ga ik nu voor de volle 3-2-1. Is dat, gezien de dikte van het vlees, een verstandige keuze? Is korter --> taaier en langer -> malser?
Ik las ergens dat baby back ribs minder tijd nodig zouden hebben dan buikribs. Is 3-2-1 dan te lang? Ik weet dat het een beetje trial and error is, maar zou het echt zonde vinden als ze nu weer niet goed lukken...
Omdat ik vier stukken heb, heb ik het welbekende Ikeapannendekselrek ribrek gekocht. Nu vraag ik me af, in de ingepakte fase liggen de ribs volgens mij bij voorkeur met de vleeskant naar beneden (in tegenstelling tot de niet ingepakte fasen). Hoe doe ik dat dan in een ribrek? Of kan ik ze beter plat leggen en stapelen? Hoe doen anderen dat?
Vragen, vragen... Iemand een antwoord?
Nu heb ik voor vanavond baby back ribs 'bevleesd' gehaald. Ze meten zo'n 35x10 cm en wegen 800-850 gram per stuk. wat smaller dan de vorigen, maar wel echt veel meer vlees. Aangezien ik niet weer met taaie ribs wil eindigen ga ik nu voor de volle 3-2-1. Is dat, gezien de dikte van het vlees, een verstandige keuze? Is korter --> taaier en langer -> malser?
Ik las ergens dat baby back ribs minder tijd nodig zouden hebben dan buikribs. Is 3-2-1 dan te lang? Ik weet dat het een beetje trial and error is, maar zou het echt zonde vinden als ze nu weer niet goed lukken...
Omdat ik vier stukken heb, heb ik het welbekende Ikea
Vragen, vragen... Iemand een antwoord?