BasBQ
Beef en Steak

Ribs 3-2-1

Mollos

Sprokkelaar
Berichten
45
Vandaag maar eens een keer lekker ribs gemaakt, de eerste keer low en slow op de Bastard en dus ook een mooi moment om te kijken of ik het apparaat een beetje stabiel kan houden. Ik weet niet of het aan de temperatuur buiten lag maar ik kreeg hem op een gegeven moment niet meer onder de 113 graden. De schuif onder dicht gedaan en boven open gezet maar het mocht niet baten. Nu bleef deze wel stabiel op de 113-115 graden hangen. Desalniettemin, de ribs waren verrukkelijk. 3-2-1 methode gebruikt, ik had nog Frank's Pork Prank rub liggen, in het eerste gedeelte (de 3) 2 keer met appelcider azijn besproeid, daarna (de 2) in de folie met boter/bruine suiker/agavesiroop. Dit heb ik een ruime 1,5 uur gedaan, het waren stevig bevleesde ribben en de vrouw wil graag dat ze van het bot vallen. En toen (de 1) afgelakt met Sweet Baby Rays Honey Chipotle en verdund met wat van de vleessappen.

Ik heb ze gerookt met wat beukenhout en dat beviel goed qua smaak, ik hou zelf van iets meer bite maar ik moet mijn vrouw ook blij houden, en ze smaakten er verder echt niet minder om. Een paar lekkere salades erbij, een lente-ui salade en een standaard midden oosterse basis salade (tomaat/komkommer/lenteui/peterselie/olijfolie/citroensap). Het was zeker geen verkeerde zondag! En gelukkig hebben we de foto's nog!

20220814_125624.jpg



20220814_191332.jpg


20220814_191356.jpg


20220814_191604.jpg


20220814_191806.jpg
 
Heerlijk, die lust ik wel.
Maar kijk je uit met dat koksmes en vlees met bot snijden, daar zijn de lemmets eigenlijk te dun voor en kunnen er stukjes uitbreken. Daar hebben ze vleesmessen voor uitgevonden die hebben net een dikker lemmet
 
Mooie ribben!
Lusten wij hier ook wel. 😋😋
 
Heetlijk, die lust ik wel.
Maar kijk je uit met dat koksmes en vlees met bot snijden, daar zijn de lemmets eigenlijk te dun voor en kunnen er stukjes uitbreken. Daar hebben ze vleesmessen voor uitgevonden die hebben net een dikker lemmet
Ja ik zorg zeker wel dat ik tussen de botten door snij. Ik ben al heel wat jaren zuinig op deze Zwilling. Dit is wel mijn wat stevigere en zwaardere werkmes van mijn koksmes Sen, heb ook nog een Global liggen.
 
Mooie kleur van binnen en van buiten!
 
Zien er heerlijk uit! En 113/115 graden dat kunnen de ribben zeker hebben.
 
Die ribs zien er gelikt erm gelakt uit. 😁
 
Ribben zijn mooi gekleurd en de vrouw ook ook blij gehouden 👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan