Gisteren schoonmoeder naar de slager gestuurd voor wat spareribs. Kwam terug met een zak ribben van totaal 2 kilo. Nice!
Rond 1 uur de Kettle Joe low en slow gezet. Dubbel indirect - Big joe stenen erin en heel stabiel rond de 110-115 doorgetuft. Wel weinig rook na het eerste uur en bijvullen of iets aan je houtskool doen is dan toch erg lastig. Leerpunt.
Ribben na 3 uurtjes rook 2 uur folie met bruine suiker, hete saus en margarine. Door bezoek en wat chaos in huis eigenlijk te lang in de folie gezeten en iets te gaar naar mijn mening.
Kettle omgezet naar twee zone met halve steen.
Nog even wat hitte met mengsel van afgietsel, bbq saus en chipotle flakes.
Reacties waren lovend, dus publiek was niet al te kritisch
Hitte was goed te regelen, bijna op autocruise. Houtblokken waren eerder op dan gewenst. Misschien hout meer onderop plaatsen. Smaak van rub was goed, garing iets te ver door.
Op naar de volgende!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Rond 1 uur de Kettle Joe low en slow gezet. Dubbel indirect - Big joe stenen erin en heel stabiel rond de 110-115 doorgetuft. Wel weinig rook na het eerste uur en bijvullen of iets aan je houtskool doen is dan toch erg lastig. Leerpunt.

Ribben na 3 uurtjes rook 2 uur folie met bruine suiker, hete saus en margarine. Door bezoek en wat chaos in huis eigenlijk te lang in de folie gezeten en iets te gaar naar mijn mening.

Kettle omgezet naar twee zone met halve steen.
Nog even wat hitte met mengsel van afgietsel, bbq saus en chipotle flakes.

Reacties waren lovend, dus publiek was niet al te kritisch

Hitte was goed te regelen, bijna op autocruise. Houtblokken waren eerder op dan gewenst. Misschien hout meer onderop plaatsen. Smaak van rub was goed, garing iets te ver door.
Op naar de volgende!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk