BasBQ
Beef en Steak

ribjes in de maak

Handig rekje Miep ik had er vorige week ook een gehaald en gelijk geprobeerd met ribben naar recept van Noskos op de classic manier het was lang geleden dat ik ze zo lekker gegeten had. Rekje is ook makkelijk schoon te maken.Succes met je ribben komt vast goed.
 
Stom stom, geen foto....
Ribjes met lepeltje appelsap ingepakt in stevige alufolie
Weer 2 uurtjes......
Dan wil ik er 1 met standaard saus van noskos doen
En 1 met sweet baby ray honing
Ben benieuwd
 
Sweet Baby Ray Hickory and Brown Sugar ook erg lekker bij een ribje. Tenminste dat vind ik :)
 
Twee racks kunnen ook zo op het rooster hoor, daar hoef je geen ribrek vuil voor te maken, als ze plat liggen is alles makkelijker ook.
 
Van ribs krijg je geen spijt. En deze zien er zeer smakelijk uit.
 
Nou jongens ze waren super gaar en super lekker
Alleen waren ze al gaar na de alufolie, dus ik heb ze toen meteen in de saus gezet en nog 15 minuutjes, ze vielen tenslotte al uit elkaar
Hier nog foto,s
20130816_164751_zpsc5b196d1.jpg

20130816_170903_zps79a94016.jpg


Volgende keer iets korter
 
Zien er goed uit, veel lekkerder toch dan die voorgegaarde zooi!

De reden van de folie is om de ribs gaar en zacht te maken, als je ze te gaar vind zou je de folie tijd kunnen verkorten.
 
Smakelijk uitziende ribjes hoor!
 
Ja, maar ik denk dat als je dikkere ribs hebt, je beter uitkomt met de tijd

Het is inderdaad erg lekker
 
De periode na de folie is ook om ze weer wat op te laten stijven. Maar idd als ze uit elkaar vielen dan volgende keer korter.
 
Ik wil ze wel ophalen om te laten vernietigen?
 
Hahaha! Nou ze zijn al vernietigd zitten in 3 buikjes :D
Het was zo lekker dat ik al denk over de volgende x
 
@Dennis  het is jullie ervaring bij het beoordelen van de ribs die ik nog mis
Ik hoop in de toekomst wat meer inzicht te krijgen
Volgende keer wil ik jouw methode helemaal volgen met elk uur mopsaus
 
noskos zei:
Twee racks kunnen ook zo op het rooster hoor, daar hoef je geen ribrek vuil voor te maken, als ze plat liggen is alles makkelijker ook.

ik stapel ze soms 3-4 hoog en het werkt perfect. Natuurlijk regelsmatig wisselen van plaats zodat de rook en de warmte overal optimaal aan kan...
 
Ik had net een rekje gekregen en dat was de reden dat ik het gebruikt heb.  :-X
Maar stapelen, daar had ik nog nooit aan gedacht. Regelmatig keren kan toch niet als je 2, 2,1 of 3,2,1, gebruikt? Dichthouden die deksel :)
 
Ik zou de volgende keer voor 2-1-1 gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan