BasBQ
Beef en Steak

Ribfingers, variatie op Noskos’ recept

sjoerdbriket

Vuurmaker
Berichten
60
Na het trimmen van 2 stukken buikspek, hield ik er nog lekker wat ribfingers aan over. Omdat er vandaag wat vrienden langskomen deze gisteren uit de vriezer gehaald.
55aac65252d84aaa5ebb128f53e957ab.jpg

Daarnaast ook nog een losse lap vlees die ik niet wilde gebruiken voor mijn ontbijtspek, deze getrimd, in repen gesneden, dubbelgevouwen omdat ze anders te dun waren en vastgebonden. Zie hier de improvisatievingers.
853abad9910dd0d739089b1d6255155d.jpg


b16c3046b7bc35aeb5c81b2905751d16.jpg


In mijn eigen basisrub gezet.
6aee077f8e1fabd3735ab9228fb94cf6.jpg



Bij veel recepten zie ik dat ze op 150° 90 minuten lang liggen. Hier worden dan vaak de Iberico vingers gebruikt. De mijnen zijn een stuk minder vet dus ga ze op 110° 80 minuten maken, anders worden ze te droog.
Nog een variatie is dat ik ze klaarmaak als spareribs/porkbelly burntends.
•45 minuten roken (kersen)
•20 minuten in de ovenschaal met colaglaze en boter
•15 minuten los op de q, zonder fratsen.
Houd jullie op de hoogte als ik begonnen ben.-
 
Wel handig die touwtjes. Kan je gelijk flossen als je ze vergeet af te halen 😉
 
dat ziet er toch erg lekker uit zeg.
alles op zeker?
 
Zien er goed uit
Handige dome meter zo 👍🏻👍🏻
 
Heb je mooi gedaan. Zo zie je maar. Nooit iets weggooien. Zal zeker gesmaakt hebben. Zeker met een potje bier er bij
 
Dat ziet er zeker lekker uit! Eet je dat als snack met een sausje of op een andere manier?
 
Dat ziet er zeker lekker uit! Eet je dat als snack met een sausje of op een andere manier?

Dankje! Had het als een borrelhap gedaan. Zonder extra saus of iets dergelijks. De rub en de colaglaze gaven al voloende smaak!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan