BasBQ
Beef en Steak

Ribeye wagyu A5 klaarmaken

Marijn030

Tondelzoeker
Berichten
16
Beste leden,

Al een tijd staat er wagyu op mijn menu en laat ik nou net een actie van inamood voorbij zien komen met 50% korting op een 1100 gram stuk wagyu!

Heel leuk allemaal maar na dat ik het besteld had vroeg ik me af, hoe ga ik zo stuk klaarmaken op de bbq?

Ik zie graag jullie behulpzame reacties tegemoet !



IMG_0169.jpeg


IMG_0168.jpeg


IMG_0167.jpeg
 
Zou hem in een skillet bakken in zijn eigen kostbare vetten , die wil je niet door je rooster weg laten smelten
 
how how how... 68 is echt veel te ver
dit moet je lekker medium eten..
revers sear tot 48 graden... 10 minuten rusten, en dan afgrillen of bakken in skillet tot 52. dan is die medium

68 lijk mij ook veel te ver maar daar kwam iemand mee die m’n broer had gesproken…

Ik denk dat ik voor bakken in een skillet ga, afgerillen vind ik toch wel een dingetje met wagyu
 
Zoek en gij zult vinden.
Dat heb ik even voor je gedaan, @noskos heeft daar een heel duidelijk filmpje van gemaakt.
Staat oa in dit bericht en op zijn blog:

 
Zoek en gij zult vinden.
Dat heb ik even voor je gedaan, @noskos heeft daar een heel duidelijk filmpje van gemaakt.
Staat oa in dit bericht en op zijn blog:


Zoek en gij zult vinden. Klopt helemaal, maar soms is het fijn om met iemand te sparren hier :)
 
Hij lijkt wel vrij dik te zijn. Is een reverse sear zoals @derkzz zegt niet handiger ? Ipv hem meteen vanaf het begin in de skillet te grillen ? Hij is nog wel in de aanbieding zie ik…… mooie mogelijkheid om eens wagyu a5 te eten.
 
Hij lijkt wel vrij dik te zijn. Is een reverse sear zoals @derkzz zegt niet handiger ? Ipv hem meteen vanaf het begin in de skillet te grillen ? Hij is nog wel in de aanbieding zie ik…… mooie mogelijkheid om eens wagyu a5 te eten.

Ik ga het stuk halveren, dan heb ik 2 mooie stukken en dan ook wel makkelijker te bereiden hoop ik.

De aanbieding was voor mij ook de reden om dit een keer klaar te maken :)
 
Ik ga het stuk halveren, dan heb ik 2 mooie stukken en dan ook wel makkelijker te bereiden hoop ik.

De aanbieding was voor mij ook de reden om dit een keer klaar te maken :)

Halveren? Dan zijn ze maar dunnetjes.
Zelf zou ik een reverse sear doen met een blokje hickory erbij. Daarna in de skillet searen.

Als je halveert, doe hem dan gewoon in de helft in 2 zodat je 2 dikke stukken hebt. Maar geen idee waarom je dat zou doen omdat je hem toch niet meer opnieuw kan invriezen.
 
Ik zou hem zoals @derkzz aangeeft reversed sear tot 48 graden doen en dan in een skillet of soapstone afgrillen.

Wagyu mag zeker wel verder dan 52 kern, omdat het zo vet is is meestal medium lekkerder, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou hem zoals @derkzz aangeeft reversed sear tot 48 graden doen en dan in een skillet of soapstone afgrillen.

Wagyu mag zeker wel verder dan 52 kern, omdat het zo vet is is meestal medium lekkerder, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Ik zou hem zoals @derkzz aangeeft reversed sear tot 48 graden doen en dan in een skillet of soapstone afgrillen.

Wagyu mag zeker wel verder dan 52 kern, omdat het zo vet is is meestal medium lekkerder, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Oké oké!
Dus het hele stuk in een keer op de bbq, keteltemperatuur rond de 110 graden kern tot 48 en dan in een skillet afgrillen tot 52 graden?

Heb even de dikte gemeten, dat is 6 cm de dikste kant en 4 cm de dunste kant.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan