BasBQ
Beef en Steak

ribeye van ongeveer 1,5kg

 

borretje

Vuurmaker
Berichten
65
Goedemorgen,
Een vraagje....ik heb gisteren bij de sligro een stuk us ribeye van ongeveer 1,5kg gekocht,heeft iemand nog tips om deze vanmiddag eens heerlijk te bereiden op de primo?

Bedankt! John
 
Het beste is bij mij brengen ga ik het voordoen , tuurlijk mag je ook proeven. :D
 
Hahaha, Tsja dat kan ook.....
 
Ik zou deze in plakken snijden van 2,5-3 cm dik, zodat je een mooie krokante korst krijgt en de steak toch ros? blijft. Dan insmeren met:

Kruidenmengsel (Weber's barbecue?n en grillen op houtskool blz 66)
4tl grof zeezout
1el zwarte peper
1tl gedr oregano
1tl gedr tijm
1tl paprikapoeder
1tl knoflook, fijngehakt
Steaks insmeren met olie en dit kruidenmengsel, op kamertemperatuur laten komen en grillen tot de gewenste gaarheid, daarna 3-5minuten laten rusten.

Koffiekorst (blz.68)
1 el gemalen koffiebonen
2tl grof zeezout
1tl bruine suiker
1/2tl zwarte peper
1/4tl piment
Bereidingswijze gelijk aan de eerste.

Maar het hele stuk indirect, met alleen peper en zout kan natuurlijk ook.....

 
Ik wou inderdaad het hele stuk gaan proberen
 
ik zou het hele stuk doen. Reverse sear tot 50 graden kern. (dus indirect leggen)en hierna boven het vuur leggen voor een korst tot je op 53 tot 60 graden zit. 53 is lekker rose als je hier van houd. 60 zou ikzelf niet doen, maar niet iedereen houd van rose. Zorg er wel voor dat je Q niet al te heet is met de reverse sear (110-150 graden)

Zorg ervoor dat het stuk vlees op tijd uit de koelkast is en houd een beetje rekening met nagaren (1-3 graden stijging als deze van het vuur komt) 
 
Hij was heerlijk!!










 
Dat ziet er Primo uit!! :D
 
Welke bereiding heb je nu gebruikt ?
 
Nice!
 
Die was voor de kou, haha!
 
En ik heb de bereiding van Boldeagle gebruikt, indirect naar ongeveer 50 gr en daarna direct naar 53gr.....TOP!
 
Zo, dat ziet er smakelijk uit zeg! Dit soort stukken vlees idd in ??n stuk klaarmaken, dan blijft het lekker mals en sappig.
 
Ziet er super uit, heel goed dat je het aan een stuk hebt gehouden.
 
Denk ik ook, was heerlijk mals en het aanbevolen kruidenmengsel was top!
 
Terug
Bovenaan Onderaan