BasBQ
Beef en Steak

Ribeye met rabarber, venkel en bietjes

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.650
Door het lekkere weer van afgelopen week begin ik eindelijk te beseffen dat het weer lente is. Vanaf mijn jeugd associeer ik lente met rabarber, de laatste jaren ook wel met asperges en lamskoteletjes, maar rabarber staat voor mij synoniem aan de LENTE!. Vandaag moest en zou ik iets met rabarder maken. naar mijn idee goed gelukt.
Jonge en dunne stukken rabarber gekocht, vlezige delen er af gehaald en vervolgens in stukken van circa 3 cm gesneden. Sinaasappel in partjes  gesneden, suiker erbij en vervolgens alles in een glazen schaal gedaan. Afgedekt met een stuk nat gemaakt bakpapier en circa 30 min indirect op de Q op 160 gr. Zodra de rabarber zacht is is hij goed. Ondertussen een andere heerlijke "lente" groente in plakken van 1 cm gesneden (venkel), ingesmeerd met wat olijfolie en gegrild. Bietjes in plakken gesneden en die op de venkel gelegd.
Tijdens het grillen de RIbeye uit de koelkast gehaald en in plakken van ruim 2 cm dik gesneden. Zout vlokken erop, olijfolie er overheen en ongeveer 20 min indirect op de Q gelegd. Daarna de Q 10 minuten op hoogste stand gezet en daarna strepen getrokken  op de ribeye.
We hebben weer heerlijk gegeten


Lente groentes

Rabarber, sinaasappel en suiker in een schaal

Nat gemaakt bakpapier erop

Mooi stuk ribeye (in de aanbieding bij de Makro Delft)

Zout alvast op de ribeye

Rabarber kan alvast afkoelen

Venkel gegrild

Ribeye reverse sear gegrild

Wijn alvast proeven (en goed gekeurd  B-) )



Heerlijk plankje

Aanvallen maar....
Bedankt weer voor het kijken
 
ik denk dat jij weer heerlijk hebt gegeten, ziet er weer prachtig uit
 
Mooi gerecht hoor, dat zal wel gesmaakt hebben
 
Dat ziet er weer heerlijk uit. Bij je gerechten krijg ik altijd weer inspiratie. Bedankt!
 
Mooie foto's!
 
Heel erg mooi en lekker uitziende plank.  Wist niet dat je rabarber ook als niet toetje kon gebruiken.  :) !
Wat zal dat gesmaakt hebben.
Denk dat wij dat ook wel lusten.
 
Wauw Peter, wat prachtig weer!
 
Lust ik wel!
 
Ziet er zeer lekker uit.
 
Hoe was de ribeye? Ik zie dat jij ze niet heel dik gesneden heb, hoe bereid je ze dan, hoe lang liggen ze op de bbq en worden ze niet taai. Neem aan dat ze niet echt ros? zijn dan. Ik heb ze ingevroren, vandaag toch maar pulled pork gemaakt ipv een ribeye.
 
Eddeped zei:
Hoe was de ribeye? Ik zie dat jij ze niet heel dik gesneden heb, hoe bereid je ze dan, hoe lang liggen ze op de bbq en worden ze niet taai. Neem aan dat ze niet echt ros? zijn dan. Ik heb ze ingevroren, vandaag toch maar pulled pork gemaakt ipv een ribeye.
Ribeyes zijn ongeveer 2 cm dik. Ik heb ze 10 min indirect laten garen en vervolgens op hoogste stand afgegerild. Ze waren net niet rood meer, maar heerlijk van smaak. Absoluut niet taai. Ben blij dat ik een kleine 8 kg heb gekocht.
 
Lekker :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan