Beef en Steak

Ribeye direct sear en met ratatouille gevulde paprika's

Peter64

BBQ Junkie
Q time is schijnbaar de tijd dat de buien moeten vallen. Dus mijn zorgvuldig uitgewerkte plan van een indirect sear voor de ribeye, maken van de ratatouille op de Q in combi met de gevulde paprika's is met een hoosbuitje in het schropputje verdwenen.

Dus op naar plan B:
- Buienrader bestuderen
- Borrel pakken
- Ratatouille in de keuken gemaakt.
- Bij de laatste druppel, de Q op temperatuur jassen. Dome temp. 250 C.
- Ribeye, met een dikte tussen de 1" en 1 1/4" direct geseared. Per kant 3 min en daarna ff door laten garen tot een kern van 54 C.
- De met ratatouille gevulde paprika helften 25 min op een indirecte warmte van 220 C. laten garen.
- Fles olijfolie kapot laten vallen...😡🤬💥💥 en de zooi opgeruimd.
- De cheffin heeft ondertussen paste penne met pesto gemaakt.
- Ribeye gesneden, foto gemaakt, opgediend.
- Eea afgeblust met een flesje Dornfelder.

IMG_4581.jpg
IMG_4582.jpg
IMG_4583.jpg
IMG_4585.jpg
IMG_4586.JPG
IMG_4588.JPG

Zo, en nu verder met het terras schrobben.

Dat ziet er goed uit! Ik heb deze grillplaat van Weber ook in huis maar nog niet eerder gebruikt. Ga ik snel eens doen!

Zonde dat je niet lang heb kunnen nagenieten en kon schrobben

Zonde dat je niet lang heb kunnen nagenieten en kon schrobben
Het was toch na de wijn ;). Fles St. Marc erover en ff schrobben. Resultaat viel vanmorgen niet tegen.

Jij heb een extra borrel verdiend peter.
Proost 🍻

Je hebt er even voor moeten afzien Peter. Maar man, wat een heerlijk resultaat. Fantastische steak zo, heel mooi cuisson. En dan samen met pasta dat moet toch een boel goed gemaakt hebben.

(ps) Dat weer van afgelopen dagen stemt mij ook niet geheel tevreden. Krijg niks gedaan in de tuin zo...

Je hebt er even voor moeten afzien Peter. Maar man, wat een heerlijk resultaat. Fantastische steak zo, heel mooi cuisson. En dan samen met pasta dat moet toch een boel goed gemaakt hebben.

(ps) Dat weer van afgelopen dagen stemt mij ook niet geheel tevreden. Krijg niks gedaan in de tuin zo...
Ik was aan het twijfelen over direct sear of reverse sear. Qua dikte was dit net direct te doen.
Dus, al gemeld bij de cheffin, volgende keer een dikkere steak. 😉

• Leuk
Waarderingen: Bram
Peter je hebt weer een heerlijke maaltijd op tafel gezet.

Dat ziet er echt fantastisch uit!!!!! Nu ga ik met honger naar huis.

Mijn opa zei altijd: "Je mag bij best bij een ander honger krijgen als je maar thuis gaat eten." :ROFLMAO:

Terug
Bovenaan Onderaan