BasBQ
Beef en Steak

Ribbels!

 

ruudbosch

Kooltjesharker
Berichten
212
Een maand geleden heb ik voor de eerste keer Ribbetjes op mijn Q klaar gemaakt http://www.bbqgenootschap.nl/forum/low-slow/eerste-ribbetjes/
Het waren toen twee ribbels maar morgen wil ik er 6 klaar maken. Hoe kan ik het beste de 6 ribben kwijt op mijn Q (Weber 57cm)?
Ik ben in het bezit van het Ikea rekje.

Bedankt voor jullie hulp!

Edit: vraag is beantwoord en de ribbels liggen nu lekker op de Q:  zie hieronder.....
 
Volgens mij is er een soort "stapel" methode maar kan zo snel het artikel niet vinden.
 
Op z'n kant in het rekje. En als dat niet past de andere gewoon plat ernaast of erop. Met de botkant naar beneden.
 
Op dat ikea rekje moet het makkelijk passen. En ook op de 57 cm..
Succes!
 
Gewoon een ribrekje
 
Even zoeken hier op t forum maar gewoon het pannendeskelhouder rekje van ikea voor 5 euro kopen. 6 ribben is een eitje daarmee
 
Bedankt voor de hulp.
Na een nachtje in de rub te hebben gelegen liggen ze nu op de Q:

5DE93196-1A54-4990-AA6F-7CEDD3E5966B_zpsneyfemni.jpg


Ik heb ze inderdaad prima op het rekje van de Ikea kunnen leggen en past goed op de 57cm:

B2CB49E3-B80A-40C4-B534-52748115F0A7_zpsgb81th2c.jpg


Nu een uurtje of drie op 110*C lekker roken....


 
Mooi rekje, lekker vlees  :p
 
We hebben heerlijk gegeten van de ribbels.
Had er twee met de Smokey BBQ Rub van de Lidl, twee met de Noskos Basis BBQ Rub en twee met de Mac's Championship Ribs Rub.
De laatste waren unaniem de favorieten!

Na de eerste 3 uur met hickory rookhout:
26A1FB67-E371-43B9-A1E0-1EA7374C7C0C_zpsd9nabjmq.jpg


Hierna ingepakt met honing, bruine suiker en boter voor nog 1,5 uur. Hierna een half uurtje uit de folie en ingesmeerd met verschillende bbq-sauzen.
Het resultaat van een setje:
3c5ec5bb-880e-4afd-a24b-4faceecc4d7d_zps6edfzg8p.jpg


En ook goedgekeurd door onze oudste van 2,5:
1243C413-EB05-479B-AA14-CCBCA035FAA9_zpsuoeoukzx.jpg
 
Heerlijk om zo te genieten van je werk.
 
Hoi Rusty,

das lekker man, genieten straalt er vanaf, !!
Ik heb ook ribbels op de agenda en dan waarschijnlijk 10 racks. Weet ook niet gauw hoe ik dit ga doen.
Met het rekje kom ik een eind, maar heb idd ook gezien dat er een stapelmethode is.
Vorige keer waren ze bij mij op de gasQ, erg geslaagd in het rekje.
Zaterdag moet het gaan gebeuren, topic volgt !

B-)
 
bladerunner zei:
Hoi Rusty,

das lekker man, genieten straalt er vanaf, !!
Ik heb ook ribbels op de agenda en dan waarschijnlijk 10 racks. Weet ook niet gauw hoe ik dit ga doen.
Met het rekje kom ik een eind, maar heb idd ook gezien dat er een stapelmethode is.
Vorige keer waren ze bij mij op de gasQ, erg geslaagd in het rekje.
Zaterdag moet het gaan gebeuren, topic volgt !

B-)

Heb ook over de stapelmethode gehoord maar hoe dat precies moet weet ik niet. Met twee rekjes moet het zeker lukken...
Succes alvast en ik ga je topic volgen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan