Nu ik mijn GMG Daniel Boone ingewijd heb, is het dit weekend tijd voor het grotere werk: Spareribs en Pulled Pork in ??n run!
Gisteravond al met de voorbereidingen begonnen: Rubs (Southern Succor Pork Rub voor de PP en Gepatenteerde Mace Brown Sugar Rub voor de Ribs) en saus gemaakt (Sweet & Smokey BBQ Sauce). De S&S viel aardig te pittig uit, ws. omdat ik alleen maar chili 'flakes' had ipv. poeder. Uiteindelijk na wat extra zoets en een potje appelmoes (tip op blog van Noskos) is het nu goed te doen.
Het resultaat van een avondje prollen:
Vandaag het vlees binnengekregen van B&S. Enorm lopen tobben om de Spareribs ontvliesd te krijgen, heb ik nog nooit meegemaakt, het was echt niet te doen:
Uiteindelijk na veel gepiel en ge@#$&, besloten om vlies zo goed mogelijk 'in te prikken', met als resultaat:
Daarna lekker in de rub:
Vervolgens de Boston Butt aangevallen en wat vet weggesneden:
En natuurlijk lekker in de rub gezet en ingepakt:
Daarna gezellig bij de ribbetjes in de koelkast gelegd.
Morgen rond 9 uur de DB opstoken en hopelijk rond 1900 uur eten....
More to come!
Gisteravond al met de voorbereidingen begonnen: Rubs (Southern Succor Pork Rub voor de PP en Gepatenteerde Mace Brown Sugar Rub voor de Ribs) en saus gemaakt (Sweet & Smokey BBQ Sauce). De S&S viel aardig te pittig uit, ws. omdat ik alleen maar chili 'flakes' had ipv. poeder. Uiteindelijk na wat extra zoets en een potje appelmoes (tip op blog van Noskos) is het nu goed te doen.
Het resultaat van een avondje prollen:

Vandaag het vlees binnengekregen van B&S. Enorm lopen tobben om de Spareribs ontvliesd te krijgen, heb ik nog nooit meegemaakt, het was echt niet te doen:

Uiteindelijk na veel gepiel en ge@#$&, besloten om vlies zo goed mogelijk 'in te prikken', met als resultaat:

Daarna lekker in de rub:

Vervolgens de Boston Butt aangevallen en wat vet weggesneden:

En natuurlijk lekker in de rub gezet en ingepakt:

Daarna gezellig bij de ribbetjes in de koelkast gelegd.
Morgen rond 9 uur de DB opstoken en hopelijk rond 1900 uur eten....
More to come!