BasBQ
Beef en Steak

Ribbels 2.15-1.50-0.45

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.126
Ik had nog 3 ribbels in de vriezer liggen en deze moet eens leeg om te ontdooien. Nog een bavet en T-Bone en hij is leeg.

Deze morgen was de Eu/Uk verloopstuk toegekomen en kon dan ook ineens de Billows gebruiken. Voor een eerste sessie had ik meer rust verwacht, maar moet hem nog onder de knie krijgen.

Ribbetjes ingesmeerd met mosterd en de Noskos spareribs rub. Dan 2.15u op de rooster en af en toe sprayen met JD/appelsap. Daarna inpakken met wat boter, JD/appelsap en agavesiroop en 1.50u op ieuw het rooster op. Dan aflakken met 3 verschillende wet rubs en nog eens 3 kwartier erop.

Een vriend kwam helpen, want vrouw en zoontje eten niets met been aan.

Ze waren wederom heerlijk en kon je zo van het beentje zuigen. Met alle rubs lekker en ben er nog niet uit wat de beste combo is.

244D9CA9-3408-44C9-BCB2-1883EDC4B062.jpeg


9D3C3212-B8EA-4349-9B0E-2AB4C4810290.jpeg


92FA61D7-3A39-42D4-8848-33A34800D1A0.jpeg


B1819084-8DDB-4338-B886-7752EA8FA4B9.jpeg


4BD3D45A-88DE-4694-A10E-4E256999CA2F.jpeg


944679A3-039E-4BAA-A863-70CDEBE208B4.jpeg


E3183C72-5FE8-4E72-9122-AC8A34732D61.jpeg


0743DD99-A023-487C-8621-EEC9DB79FE77.jpeg


C0D2CE34-58DF-4FA1-AD94-29E173A9AC6F.jpeg
 
Mooie run, dit zal vast gesmaakt hebben. Zie ik nou goed dat je de laatste fase de rib met de vleeskant naar beneden hebt?
 
Dan moeten we wachten totdat er een kenner antwoord :ROFLMAO:
Haha inderdaad. Ik zou juist denken dat het makkelijker is wanneer je ze wilt kwasten met BBQ saus. Plus de botten vangen dan de hitte op en dat zorgt weer voor minder uitdroging.

Eens kijken of een kenner dit kan bevestigen ;)
 
Mooie sessie en ribs zijn altijd heerlijk. 😋Hier soms ook nog aan het zoeken naar de beste combinatie. Zeker ook qua tijden. Hier zijn ze fan van super zachte fall of the bone ribs, maar is altijd oppassen dat ze niet te droog worden. De signals is top icm de billows! Zorg hier voor heel veel rust 👌🏻

Ps ik heb ze regelmatig op de zijkant in het wel bekende rekje, omdat het anders niet past 😉
 
Haha inderdaad. Ik zou juist denken dat het makkelijker is wanneer je ze wilt kwasten met BBQ saus. Plus de botten vangen dan de hitte op en dat zorgt weer voor minder uitdroging.

Eens kijken of een kenner dit kan bevestigen ;)
Ik kwast ze als ze meteen uit de folie komen. Kwast beide zijden en leg ze er dan pas terug op.
 
ribbels altijd lekker. en wat een mazzel zeg, die vriend van jou. mooi dattie zich opoffert. je zou alles maar zelf moeten eten....

ribbels altijd met vleeskant naar boven.
ze drogen dan niet uit, en makkelijker met aflakken
alleen bij inpakken naar beneden zodat het vlees in het nat ligt

maar ik ben geen kenner hoor. hou alleen van lekker eten
 
ribbels altijd lekker. en wat een mazzel zeg, die vriend van jou. mooi dattie zich opoffert. je zou alles maar zelf moeten eten....

ribbels altijd met vleeskant naar boven.
ze drogen dan niet uit, en makkelijker met aflakken
alleen bij inpakken naar beneden zodat het vlees in het nat ligt

maar ik ben geen kenner hoor. hou alleen van lekker eten
Droog waren ze helemaal niet, maar ga er effectief rekening mee houden. Thanx voor de tip.
 
Mooie ribben gemaakt zo
Snap die vriend wel, ik zou je ook wel willen helpen 😉
 
Wanneer je twijfelt aan welke bereiding het beste was, is er maar 1 oplossing, zo snel mogelijk opnieuw ribben kopen en nog eens proberen.
Die vriend zal vast wel weer willen helpen.

En zoals aangehaald ribben best met de vleeskant naar boven bereiden. Behalve wanneer je ze inpakt, (ik doe ongezouten roomboter, lichte basterdsuiker & agavesiroop) dan blijft het beter liggen op de ribben.

Kijk al uit naar de levering van mijn Signals&Billows, verloopstekker is ook onderweg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan