BasBQ
Beef en Steak

Rib van varken en koe...

 
 

mstevens76

Sprokkelaar
Berichten
27
Gisteren maar eens de Weber aangeslingerd voor een sessie varken en rund. Rond een uur of 12 begonnen en om 18uur konden we aanschuiven. Beide ribs waren ongeveer dezelfde tijd klaar. Lekker opgegeten met wat frietjes, salade en een weissbier.

20200419_180933.jpg


Shortribs met alleen peper en zout. Waren lekker mals en zeker voor herhaling vatbaar. Helaas niet meer foto's kunnen maken omdat alles te snel op was. :p

20200419_175741.jpg
20200419_182056.jpg


Spareribs één rack gemaakt voor degene die niet zo van rund houden. Standaard rubje erop en 3-2-1 (ongeveer). Lekker makkelijk van het bot te trekken met nog een lekkere bite. Volgens mij jongste zoon een 8,5 waard.

Al met al een geslaagde BBQ-zondag. Alles is voor herhaling vatbaar alleen ga ik de volgende keer wel een beetje experimenteren met de rub bij de shortribs.
 
Dat ziet er allemaal prima uit en vooral veel experimenteren.
 
Als je zulke cijfers van de kinderen krijgt is je dag toch goed? Super gedaan!
 
Dat zijn nog eens ribben. Ziet er top uit.
Heb je nog foto's van de doorsnede van de beefribs.
 
Nee helaas niet gemaakt van de doorsnede. Maar kan je wel vertellen dat er een hele mooie rookring van het eikenhout te zien was. Zal ze de volgende keer eerst aansnijden voordat ik ze op tafel zet. :p En een mooiere serveerplank maar ja gaat om de smaak hè en niet de foto....;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan