BasBQ
Beef en Steak

Rib roast reverse sear

 

Arie de Knaller

Kooltjesharker
Berichten
191
Ik had nog nooit een reverse sear gedaan, en bij de Plus hadden ze deze week grote lappen vlees in de aanbieding, dus mijn gedachte was: eerst daarmee oefenen voordat ik een goed stuk vlees verpest. Ik weet het, noskos zei in een filmpje over reverse sear dat het bijna niet kan mislukken, maar dat er altijd wel iemand is.....nou, meestal ben ik die persoon dan als zoiets gezegd wordt.

Ik dus wat briketten opgewarmd, rib roast aan de koele kant en wachten maar.

signal-2023-05-26-192142_003.jpeg



Probleem: ik had te veel briketten gebruikt, en zelfs met flink knijpen van lucht werd het nog erg warm, dus die steak gaarde best snel.

Na een tijdje maar in een gietijzeren pan gedaan (die had ik eerder die dag ingebrand):


signal-2023-05-26-192142_004.jpeg


Helaas kwam er al vrij snel een lading vocht uit lopen en dus snel alles er uit gehaald voordat het allemaal gekookt zou worden.

Ik vreesde dat het een schoenzool geworden zou zijn, maar dat viel erg mee, hoewel het voor mij iets meer rosé/rood had gemogen. Morgen een herkansing.

signal-2023-05-26-192142_006.jpeg




signal-2023-05-26-192142_005.jpeg
 
Altijd goed om iets nieuws te proberen. Hier leer je weer van voor de volgende keer! Ziet er evengoed smakelijk uit

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
 
Was uw pan goed warm?
Ik leg mijn gietijzer direct mee in de Q.
Duurt lang om gietijzer heet te krijgen.
 
Was uw pan goed warm?
Ik leg mijn gietijzer direct mee in de Q.
Duurt lang om gietijzer heet te krijgen.

Die heb ik er vrij snel na het maken van de eerste foto ingelegd en die was behoorlijk warm, maar misschien moest het warmer. Gelukkig heb ik nog een paar grote stukken in de koelkast liggen om mee te oefenen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan