BasBQ
Beef en Steak

Rib-off

 
 

uipko

Pitmaster
Berichten
735
Het feest is begonnen, gister avond gezellig samen alles in de rub/marinade gezet.

De Livar baby-backs ben ik niet zo tevreden over, in sommige verpakkingen zaten 2 halve racks en gingen richting shiners andere waren 3cm dik. De procureur en buikribben waren wel oke. Het gaat uiteindelijk natuurlijk het om de smaak, dat zal de toekomst ons leren.

Hier moet de nummer 1 tussen liggen :D
IMG_5322_zps39612743.jpg


Dit is de concurentie met het "geheime" wapen:
IMG_5330_zps4b7001e1.jpg

IMG_5333_zpsa300ad53.jpg


De procureur, lekker voor erbij:
IMG_5324_zps4bd13eec.jpg


Alles aan het installeren:
IMG_5325_zps56a3b712.jpg


Om 8:15 is de procureur op de WSM gegaan:
IMG_5326_zps51e08faa.jpg
 
Succes vandaag Uipko!
Heb je de Heatermeter in de tas zitten?
 
De WSM is nu aan het bijkomen van een rare uitschieter. Hij was 30 minuten netjes stabiel op 120 en is op eens naar 150 door geschoten. Ervan uitgaande dat alles ok? was zat ik in een huisje buiten het bereik van mijn router. Gelukkig hadden andere de HM horen piepen. Na dicht zetten van de kogelkraan en de vent boven half dicht gezet te hebben komt gaat ie weer richting de 120.
 
Succes Uipko.  Ik kom straks even ruiken :)
 
Komt goed!! :p
 
lekker hoor, succes
 
Succes.....ben benieuwd wat het resultaat zal zijn!
 
Camiel zei:
Mooi begin van de run, laat je de HM buiten in die tas zitten of is dat alleen de transportprotectie?

Ik heb de HM op de tas liggen. RPI kan nog wel wat warm worden dus opsluiten in schuim lijkt me dan niet zo handig. Zou wel eens kunnen kijken hoe warm het nou echt wordt. Als het in de tas goed gaat kan ik er nog een mooi klepje inmaken zodat de tas voor de rest gewoon dicht kan ;)
 
Nog ff een vraagje aan de experts...

Ik heb de PP op het onderste rooster daar is de temp nu 127 en het bovenste rooster is 100. Dat verschil is eigenlijk net iets te groot voor de ribben die er straks op gaan. Wat is wijsheid? Beetje opstoken zodat de ribbels er lekker warm bijliggen (110) of zo houden?
 
uipko zei:
Camiel zei:
Mooi begin van de run, laat je de HM buiten in die tas zitten of is dat alleen de transportprotectie?

Ik heb de HM op de tas liggen. RPI kan nog wel wat warm worden dus opsluiten in schuim lijkt me dan niet zo handig. Zou wel eens kunnen kijken hoe warm het nou echt wordt. Als het in de tas goed gaat kan ik er nog een mooi klepje inmaken zodat de tas voor de rest gewoon dicht kan ;)

Wij gebruiken RPI's op het werk als loggers die 24/7 aan staan in de standaard behuizing. Worden idd lekker warm dus in het schuim lijkt me idd niet echt een goed idee. Ben wel aan het nadenken over een waterdichte box, misschien met actieve koeling. Ben er nog niet echt uit.
 
Camiel zei:
Wij gebruiken RPI's op het werk als loggers die 24/7 aan staan in de standaard behuizing. Worden idd lekker warm dus in het schuim lijkt me idd niet echt een goed idee. Ben wel aan het nadenken over een waterdichte box, misschien met actieve koeling. Ben er nog niet echt uit.

Je zou ook iets van een passieve koeling kunnen maken, iets van koelribben aan de buitenkant van de behuizing zoals de fitpc. Je moet dan het liefst wel direct contact hebben met de warmtebron.
 
Kijk....zoveel mensen, zoveel mogelijkheden.

Ik zou hem dus wel wat hoger stoken zodat je temperatuur bij het bovenste rooster 110-115 graden is, anders is mss 3-2-1 nog te kort voor de wat dikkere ribbels. Je pork op het onderste rooster is vergevingsgezind en kan die hogere temperatuur makkelijk hebben. Resultaat is alleen dat deze dan mogelijk iets sneller klaar is.

M.a.w. wat je zelf wilt afhankelijk van de beschikbare tijd :)
 
Ik heb het onderste rooster op 130 gezet, de ribbels staan op 107 dus dat moet wel goed komen denk ik. Dikke ribbels heb ik  een half uurtje eerder erop gedaan. Ga straks de dikkertjes als eerste inpakken zodat ze wat langer kunnen stomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan