BasBQ
Beef en Steak

Rib eye oesters en kreeft van de Q

 
 

elvisron

Kooltjesharker
Berichten
213
Hier het vervolg van mijn update van de laatste tijd.

op het menu rib eye kreeft en oesters

de kreeft eerst een minuut of 6 op de snijkant gelegd

DSC03054_zpsuf2o9xic.jpg


Daarna omgedraaid en in gesmeerd met een mengsel van boter, peterselie knoflook en wat spaanse peper

DSC03059_zps3wmo662b.jpg


DSC03061_zpsf9n62brs.jpg


DSC03062_zpsivaix2n8.jpg


DSC03064_zpsmgptspzi.jpg


De Ribeye is ook gelukt

DSC03067_zpsbbq2ni9t.jpg


Ook nog oesters gemaakt ook hier het mengseltje van de kreeft gebruikt.

DSC03070_zps4mh8k69m.jpg


DSC03072_zpsuaroms51.jpg


Dit was weer eens een nieuwe uitdaging, maar leuk om te maken :-D
 
Dat ziet er heerlijk uit. Staat ook al een tijd op mijn verlanglijst maar komt er steeds niet van.
 
richard0501 zei:
lekker hoor, kreeft eerst voorgekookt neem ik aan?

Ik heb de kreeft verpakt gekocht. gesneden en wel, maar weet niet zeker of hij al voorgekookt was.
Ik dacht van niet en ik heb het niet gedaan omdat het recept wat ik gevonden had dit ook niet deed.
 
Lekker !!! , zelf eens een kreeftje uit de diepvries op de Q gelegd en dat was al lekker.
Een verse kan alleen maar nog beter zijn.
 
Wauw, dat ziet er allemaal heerlijk uit, spekkie naar mijn bekkie.
Kreeft rauw voorverpakt zie je niet veel, meestal zijn ze helaas voorgekookt, deze was dus echt rauw want voorgekookt is de schaal roze/rood
Rauwe kreeft eerst voorkoken is dus echt doodzonde, gelukkig heb je dat niet gedaan want een kreeftje is op de Q zo gaar.
Voorgekookte, dus al gare kreeft wordt op de Q snel taai en droog en verliest zijn subtiele smaak. (lees: wordt jakkie)
 
Ewald zei:
Wauw, dat ziet er allemaal heerlijk uit, spekkie naar mijn bekkie.
Kreeft rauw voorverpakt zie je niet veel, meestal zijn ze helaas voorgekookt, deze was dus echt rauw want voorgekookt is de schaal roze/rood
Rauwe kreeft eerst voorkoken is dus echt doodzonde, gelukkig heb je dat niet gedaan want een kreeftje is op de Q zo gaar.
Voorgekookte, dus al gare kreeft wordt op de Q snel taai en droog en verliest zijn subtiele smaak. (lees: wordt jakkie)
In het recept stond hij ook niet voorgekookt en doordat de kreeft nog niet verkleurd was vermoede ik dat hij nog niet gekookt was. Heb het dus zo gedaan  :)
 
Levende kreeft is op dit moment redelijk betaalbaar bij de Makro/Hanos/Sligro...... maar ik kan mij er nog steeds niet toe zetten om een levende kreeft een mes door zijn  kop te zetten om hem te doden..... bij ons gaat die eerst 1 minuut in kokend water en dan op de Q....... Het zou anders moeten maar ik kan het echt niet...

Maar kreeft van de BBQ blijft super lekker!
 
Wat een mooie plaatjes, dat moet een feestje zijn geweest!
 
Yummie, volgende keer mij uitnodigen, rij ik wel een eind voor................. :-*

Kan je een levende kreeft niet doden door een ferme tik met de achterkant van een koksmes op zijn hersens?
En dan in 2en snijden?
 
Borsalino zei:
Yummie, volgende keer mij uitnodigen, rij ik wel een eind voor................. :-*

Kan je een levende kreeft niet doden door een ferme tik met de achterkant van een koksmes op zijn hersens?
En dan in 2en snijden?

Door het mes op de kruising van het schild te zetten en in een beweging de kreeft door te snijden zal de kreeft gelijk gedood zijn.
Als je hem eerst een tik geeft zal het alleen maar langer duren
 
Je kan een levende kreeft ook in de vriezer doen. Hij valt dan in slaap voordat hij dood gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan