BasBQ
Beef en Steak

Reverse sear met turbolader

Juicy Lucy

Vuurmaker
Berichten
98
Ik heb gisteren een reverse sear geprobeerd in mijn kamado.

Eerst indirect de steak opwarmen, dan eraf halen en in folie in een piepschuimdoos.
Vervolgens de kolen heter laten worden, en dan affakkelen.

Nou, dat ging niet goed, tegen de tijd dat de kolen heet werden was de steak alweer koud.

Kan ik een fohn gebruiken om die kolen sneller heet te krijgen? (ivm plotse lokale hitte in het keramiek)
Liefst zou ik op een lage stand de luchtinlaat in blazen, de fohn is van plastic.
 
Je moet ook wat handdoeken in de doos stoppen. 2 lagen aluminiumfolie. Als ik vlees in mn koelbox stop met handdoeken dan is het na 3 uur nog warm

Verstuurd vanaf mijn SM-G998B met Tapatalk
 
Hoeveel tijd je dan nodig voor de temperatuur omhoog te krijgen?
Misschien te weinig kolen?
Misschien teveel kleine kooltjes die lucht doorvoer blokkeren?
 
Ik doe mijn steaks altijd zo en nog nooit aan de hand gehad. Ik leg op voorhand het gietijzeren rooster er al in om mee op te warmen. Steak op 45° eraf en leg deze op een snijplank op het keukenaanrecht met wat folie over. Deflector eruit en alles open. Op 10 min staat hij op 230° en gaat de steak er weer 2 min per kant op. En dan zit ik aan 52 a 54°. Dus geen idee hoe hij dan zo snel koud wordt.

Op zich ook geen ramp. Gewoon keertje extra flippen en meten tot hij aan de gewenste temperatuur is.
 
je kan wel de schuiven al eventjes ervoor open zetten bv nog 1° voor de gewenste temp in reverse sear. Hzb je alweer een minuut gewonnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan