BasBQ
Beef en Steak

Re: Vraag over procureur

 
 

TraegerTinus

Gemarineerd
Berichten
1.146
Vraagje, kun je met een procureur van 1 kilo ook pulled pork maken? of is echt de massa (ik lees nu overal zo'n 2,5kilo) de manier om de beste pp te maken?

ik wil dit morgen eens proberen naar de eenvoudige manier die ik net heb gezien op de pagina van Noskos

Groeten,
Martijn
 
TraegerTinus zei:
Vraagje, kun je met een procureur van 1 kilo ook pulled pork maken? of is echt de massa (ik lees nu overal zo'n 2,5kilo) de manier om de beste pp te maken?

ik wil dit morgen eens proberen naar de eenvoudige manier die ik net heb gezien op de pagina van Noskos

Groeten,
Martijn


Het risico is dat 1kg te droog wordt... Liever 2.5kg en invriezen voor laten. Ga je geen spijt van krijgen
 
Jowi +1
Helemaal mee eens. ;)
 
De pp heb je sneller op als je denkt.
Zou dus zeker een stuk pakken van minstens 2,5kg


Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

 
Jowi zei:
TraegerTinus zei:
Vraagje, kun je met een procureur van 1 kilo ook pulled pork maken? of is echt de massa (ik lees nu overal zo'n 2,5kilo) de manier om de beste pp te maken?

ik wil dit morgen eens proberen naar de eenvoudige manier die ik net heb gezien op de pagina van Noskos

Groeten,
Martijn


Het risico is dat 1kg te droog wordt... Liever 2.5kg en invriezen voor laten. Ga je geen spijt van krijgen
Thnx, ik had al 1 kilo gekocht in de veronderstelling dat dat geen probleem was. Morgen zal het resultaat zichtbaar zijn. Duimen maar.

Ook dikke vleesribben gekocht. Kruiden van de Turkse slager erop, ben benieuwd.

Bedankt voor het meedenken allemaal
4a428724fefe3f2ba9bd73a9960db75d.jpg
36631f11718aa4965a3c892ce40aa45a.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

 
Turkse kruiden op varkensvlees is heerlijk!  :p
 
Nee, hoor is gewoon een Shoarma, is ook Turkse kruiden op varkensvlees  ;)
 
Ziet er in ieder geval heerlijk uit
984aad31f494b830d6f15f336ec6d50e.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

 
Ewald zei:
Nee, hoor is gewoon een Shoarma, is ook Turkse kruiden op varkensvlees  ;)

Ik dacht al waar heb ik dat meer geproeft. :D
 
Toch een succes. Iets te moeilijk om uit elkaar te trekken,  maar de smaak was super en heerlijk sappig.
Om 12.45 op de traeger gelegd en 2 uur geleden er af gehaald. Incl uur rusten etc. Ik ben 85% blij
07251226a39340894896abc53c936b46.jpg
a361a7626c95aaa6da7ca50356e0c793.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

 
TraegerTinus zei:
Toch een succes. Iets te moeilijk om uit elkaar te trekken,  maar de smaak was super en heerlijk sappig.
Om 12.45 op de traeger gelegd en 2 uur geleden er af gehaald. Incl uur rusten etc. Ik ben 85% blij
Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Ja ik lees 85% blij. Snap ik. Je had die traeger helemaal vol moeten leggen met procureur. Had je nu de vriezer vol gehad met overheerlijke PP.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk
69a52e090ccf38b574f6d23efaca1536.jpg


Edit beheer: Om het topic overzichtelijk te houden zijn de afbeeldingen bij citaat verwijderd.
 
Smokeking666 zei:
ik lees 85% blij. Snap ik. Je had die traeger helemaal vol moeten leggen met procureur. Had je nu de vriezer vol gehad met overheerlijke PP.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

Hahaha,  en wat ben jij aan het maken?

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Edit beheer: Om het topic overzichtelijk te houden zijn de afbeeldingen bij citaat verwijderd.
 
Vandaag niets van de rookoven maar gewoon een gehaktbrood uit de oven maar wel met de zelf koud gerookte spek boven op.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

 
Gefeliciteerd met je Knorretje.
Topic gesplits, in het vervolg graag een eigen topic starten, staat overzichtelijker.
 
Ewald zei:
Gefeliciteerd met je Knorretje.
Topic gesplits, in het vervolg graag een eigen topic starten, staat overzichtelijker.
Ah natuurlijk,  Thnx.  Bedankt voor het Knorretje  (denk ik?)

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

 
TraegerTinus zei:
Ah natuurlijk,  Thnx.  Bedankt voor het Knorretje  (denk ik?)

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Als je op je telefoon via tapatalk het Genootschap bekijkt zie je de sticker(s) onder  je naam niet staan.
Er staat nu een afbeelding van een knorretje, een bewijs dat je PP hebt gemaakt, zo krijg je een tokkie voor een BCC en een koetje voor Brisket ;)
 
Ewald zei:
TraegerTinus zei:
Ah natuurlijk,  Thnx.  Bedankt voor het Knorretje  (denk ik?)

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Als je op je telefoon via tapatalk het Genootschap bekijkt zie je de sticker(s) onder  je naam niet staan.
Er staat nu een afbeelding van een knorretje, een bewijs dat je PP hebt gemaakt, zo krijg je een tokkie voor een BCC en een koetje voor Brisket ;)
Brisket komt er zeker BCC ga ik opzoeken wat dat betekend.  (Beercanchicken?)
Bedankt voor de uitleg

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

 
Lekker bezig!
Als het ladtig te pullen is, dan had hij er of langer op gemoeten, of hij is uitgedroogd... Wanneer je een groter stuk gebruikt verlies je in verhouding minder vocht ;)
Niet vergeten dat wanneer je pulled pork maakt, er ook nog een flinke lading gewicht verloren gaat tussen het rauwe product en het eindproduct (ongeveer 30% give or take). En zoals al gezegd, als er al iets over is, lekker bewaren.
Gratz met knorrie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan