BasBQ
Beef en Steak

Radler Can Chicken voor de tokkie

 
 

Barbeduke

Vuurmaker
Berichten
58
Afgelopen zondag nog maar eens een keer een BCC gemaakt. Al een aantal keer gedaan, maar niet eerder gepost hier. En tja, je wilt toch die Tokkie verdienen ;)

Bij de Makro had ik een mooi Maiskippetje gekocht. Voor de rub had ik nog een pot Heath Riles Honey Chipotle Rub staan die ik nog niet eerder gebruikt had, dus dit leek mij een mooi moment om eens te proberen.

20200607_143716.jpg


Beetje olie en de rub lichtjes onder de huid, in de holte, en op de huid gesmeerd. Omdat ik de rub niet kende, niet al te gek gedaan met de hoeveelheid. Als blikwerk had ik alleen radler tot mijn beschikking, maar dat was prima aangezien het toch niet uitmaakt wat er in het blikje zit.


20200607_165059.jpg



De briketten waren ondertussen mooi heet, dus de kip in de OTP 47 met een alu pakketje met appel rookhout snippers. Ik heb het eerder met Hickory gedaan en dat vond ik veel te sterk (veel te veel die gerookte kipfilet smaak van de supermarkt). Rooster temperatuur was ongeveer 150. De deksteltemperatuur was rond de 200. Dus ik vond het gemiddeld helemaal prima.

20200607_173030.jpg


De buren mochten weer fijn meegenieten van het avontuur.

20200607_175305.jpg


Na een dik uur of wat, was hij klaar. Rond de 82 graden in de dij. Borst was eigenlijk wat te ver doorgegaard, maar soms is dat een beetje de uitdaging op een wat kleiner formaat bbq.

20200607_183558.jpg


Even laten rusten onder de alufolie. Daarna geserveerd met aardappeltjes uit de pan en pompoen uit de oven. Was een heerlijke maaltijd. Kip was mooi gaar en de rub was erg lekker. Mag volgende keer best wat meer op. Rooksmaak was subtiel aanwezig, precies zoals ik hoopte. Zelfs de kipfilet waren nog prima. Weer helemaal top!

IMG-20200607-WA0002.jpg
 
Dat ziet er uit als een smakelijke tokkie!
 
Lekker chickie. Stond ook mooi fier op de standaard. Zal zeker smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je tokkie
 
Pompoen sla ik over maar de rest ziet er heerlijk uit, dat is een mooi kippetje geworden, gefeliciteerd met je Tok 🥳
 
Terug
Bovenaan Onderaan