BasBQ
Beef en Steak

Raapie stelt zich voor

Raapie

Tondelzoeker
Berichten
3
Hoi,

Linda, alias ‘ Raapie’: 57 jaar en woonachtig in Middelburg. BBQ-en is bijna met de paplepel ingegoten, ik heb mijn jeugd doorgebracht op Curacao en dat was minstens in het weekend met de bbq aan de slag. Dat waren dan wel die simpele Hibachis. Sowieso waren ook mijn ouders erg van de outdoorcooking. Als we naar Amerika gingen, was de volgorde ongeveer: huurauto ophalen, coolbox kopen, kooktoestel etc en naar de supermarkt. Dat waren altijd roadtrips waarbij we op de picknickplekken aten.
Ik heb al 10000 bbq‘s gehad (ok, ok, ietsjes minder ;)), maar vooral de laatste 10 jaar er wel erg actief mee bezig. Een middelgrote weber en grote weber gehad maar de grote wens was een Kamado. Probleem was dat zo’n ‘lelijk groen ding’ niet in de tuin mocht komen en dat het wel heel veel geld was, dus dat heeft een paar jaar in de week gelegen bij de wederhelft. Zo’n Grill Guru compact was in de aanbieding en heb ik 2 jaar geleden gekocht, maar dat voldeed toch niet aan de verwachtingen. Vorig jaar lag de grote Kamado nog niet genoeg in de week en mocht ik dan wel een berg geld uitgeven voor een gasbbq, dat werd de Weber Genesis. Ook nog steeds blij mee overigens. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan….er werd over het hart gewreven en die groene mocht komen. Ik had inmiddels wat research al gedaan en wist dat ik dan zou gaan voor de Kamado Joe.
En eindelijk kwam de droom dan uit ! Sinds 3 weken staat er naast de Weber een prachtige Kamado Joe Classic III. Ik ben nog steeds een blij (rood) ei. Ik heb er inmiddels al andere dingen op gedaan dan ik deed op de voorgangers of de Genesis. Het is een hoop fun om bijvoorbeeld pizza’s ter bakken, ik heb het idee dat het roken ook beter gaat, en uiteraard in de eerste plaats: het is veel makkelijker de gewenste temperatuur vast te houden.
Ik hoop hier nog wat ideetjes op te doen en de nodige tips & tricks te volgen.

9B23B8CB-5769-4E46-A958-120C55B2ABA9.jpeg


777ADA05-163A-4C57-A4C5-94EB66FF0889.jpeg
 
Hoi Linda, welkom bij het genootschap.
Mooi, weer iemand die uit voorliefde voor koken de BBQ wereld is ingerold.
 
Welkom Linda!
 
Van harte welkom Linda en heel veel plezier met je nieuwe kamado
 
Welkom Linda! Mooie stad Middelburg 👌
 
Welkom Linda, veel plezier en inspiratie hier!
 
Welkom Linda, veel plezier
 
Welkom bij het genootschap

De aanhouder heeft gewonnen 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan