Beef en Steak

Quiche en Appeltaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bram
  • Startdatum Startdatum

Bram

Gerijpt
Vandaag eindelijk weer eens met het ei aan de gang geweest. Lekker geen verplichtingen of ergens heen. Dus ei naar buiten en kolen mand vullen. Fik er in. En lekker op 200gr stoken.

Ondertussen eea voor 3st quiche voor bereiden. En natuurlijk de fel begeerde appeltaart van de BBQ

1 quiche was met broccoli en ham.
1 quiche met prij en spek.
1 quiche met spinazie en chorizo.

Appeltaart was een recept van internet.
250gr boter, 400gr bloem, 2el suiker voor het beslag. 6 appels met wat rozijnen. Bestrooit met vanillesuiker en 2tl citroensap.

Quiche zijn van kant en klaar bladerdeeg. Gevuld met bovengenoemd. En daar gaat dan nog een beslag van een paar geklopte eieren en wat kookroom door. Laagje kaas er over en op de Q met die handel. Groenten zijn eerst kort voorgekookt. Dat dan weer wel..

Hierbij wat foto?s.

BGE op temp brengen.

7c5ccd3021b4c6879544df6b42545ee7.jpg

De eerste ronde. 2st quiche. Ongeveer 30min bij 200gr.

53c89c18f17ce3388e45437831fbb38a.jpg

b47637861ac6774d2f86862ec128a4a8.jpg

3d54d5b0fecb9e93f19cb9e82c6035d4.jpg

Daarna de laatste quiche en de appeltaart. Quiche moet zn 30min. Taart 45min. Quiche moest er dus eerde uit. Maar omdat Mn taartvorm hoger was dan het rekje moest die boven staan. En de quiche onder. Na het bakken van de appeltaart wat abrikozen jam in de gaatjes gedaan. En even laten afkoelen.

165cd9267271911639c46f8298688fe0.jpg

58257292b6515fa9a83e902c6b9ec1cc.jpg

Quiche was super lekker. We hadden gasten dus helaas geen foto kunnen makken van de binnenkant. Was nog al druk om iedereen te voorzien van eten en drank. En voor ik het wist waren de schalen leeg

Toen kwam de taart. Nog lekker warm. Bolletje kaneel en vanille ijs er bij en smullen maar.... De appeltaart smaakte goed. Alleen was de korst erg droog geworden. Daar balde ik wel van. Had zo ontzettend zin in die taart hahaha. Kan niet altijd goed gaan zie je wel.
Geen id waar het mis is gegaan. Maar daar hoop ik hier eea over op uit te vinden. Dus als jullie tips hebben graag.

Heerlijk genoten verder. Super weer en een dagje BBQ top.

Groeten Bram.

noskos zei:
Denk dat hij droog was omdat het deeg voor de bodem niet goed in verhouding was.

Hier gebruiken we altijd het recept van Holtkamp en die is heerlijk.

http://www.bakeholics.nl/klassieke-appeltaart/

Bedankt Dennis. Top. Ik ga snel weer een taart bakken. En mijzelf eens trakteren op een deugdelijke keuken/bbq weegschaal. zodat eea ook beter af te meten valt. Heb net even het pak bloem bekeken. Dit was een pak van 1kg. En is voor meer dan de helft leeg... Heb wel extra boter bij het beslag gedaan. Zodat het mooi kleverig werd. Maar ben bang dat de verhoudingen niet goed geweest zijn. Bloem had ik afgemeten in een maatbeker. En ook maar eens de Thermapen aan gaan schaffen. Kan ik sneller de kern temp meten. Dat is bij alles van de BBQ wel zo prettig.

Ziet er heerlijk uit, en ook al was het wat droog ik had het graag geproefd.

Proeven kan nog, er is een puntje over gebleven. Maar of die vanavond de koffie overleeft.....

Altijd leuk om weer eens wat anders te verwarmen dan al dat vlees en vis. ;)
En ook de verbazing/ongeloof op de gezichten van de visite als je verteld dat je het op de bbq gemaakt hebt is best wel grappig.
Gelukkig hebben we dan de foto's nog om e.e.a. te bewijzen :D
Had best wel een stukje willen proeven, ziet er ondanks het feit dat de korst wat droog was toch lekker uit ;)

Ziet er lekker uit jammer dat hij wat droog was :(

Puntje is opgegaan. Niet met koffie. Maar een glas Franziskaner.

niet mijn favoriete bier in ieder geval  :-O

Ziet er goed uit Bram, lekker bezig geweest zo te zien.

Ach.. weer een mooi excuus om een nieuwe taart te bakken toch :D

b.asv zei:
Ziet er goed uit Bram, lekker bezig geweest zo te zien.

Ach.. weer een mooi excuus om een nieuwe taart te bakken toch :D

Idd. Gewoon nog eens proberen.

Al heb ik niet heel veel excuus nodig om de bbq aan te steken :-)

Quiche en appeltaart allebei lekker, ze zagen er goed uit, trouwens een quiche maken met deze temperaturen vind ik wel een goed idee :-? lekker makkelijke maaltijd ;)

Terug
Bovenaan Onderaan