BasBQ
Beef en Steak

PulledPork

 
 

vanHeist

Tondelzoeker
Berichten
16
Avond!
Vandaag maar weer ‘vroeg’ uit de veren om ruim 3 kilo procureur op de Weber te leggen. (Hopelijk de volgende keer op de kamado)

Het was best een mooi stuk.
IMG_1558.jpeg

IMG_1564.jpeg

IMG_1565.jpeg


Wederom bij deze bereiding weer het gerecht van Noskos aangehouden, dus de volgende stap het injecteren, kruiden en en inpakken van het vlees. Dit was dus gisterenavond.

IMG_1566.jpeg

IMG_1567.jpeg

IMG_1568.jpeg


Vanochtend om kwart over 6, omdat ik toevallig wakker was, het vlees vast uit de koeling gehaald. En uiteindelijk was de Q om kwart voor 8 stabiel en gereed om het vlees er op te leggen.
Tot mijn grote schrik was ik vergeten van dit moment een foto te maken.. dus onderstaande is gemaakt op het moment dat de timer zo’n 2,5 uur aangaf.

IMG_1571.jpeg


Nadat het vlees er 5 uur op had gelegen, was het tijd om deze in te smeren met de ‘glaze’,
De kern was op dit moment 66/67 graden.

IMG_1575.jpeg


Dit heeft zo 2 uur de tijd gekregen om vast te gaan zitten op het vlees, vervolgens heb ik het vlees ingepakt in folie.

IMG_1579.jpeg

IMG_1580.jpeg


Vanaf de 88 graden kern, ben ik om het kwartier gaan ‘prikken’ om de gaarheid te controleren. Uiteindelijk heb ik m bij kern 91 van de Q afgehaald, om een kwartier uit te dampen.

IMG_1583.jpeg


Hierna heb ik m opnieuw ingepakt in folie en in een handdoek gerold, om zo nog een kleine 1,5 uur in een koelbox(tas) te rusten.

IMG_1584.jpeg


Hierna was het uiteraard tijd om te ‘pullen’ en lekker aan tafel te gaan, smakelijk!

IMG_1588.jpeg

IMG_1589.jpeg

IMG_1590.jpeg

IMG_1592.jpeg
 
Dat ziet er uit als een prima broodje!
 
Ziet er goed uit !!! Gefeliciteerd met je 🐷
 
Hoezo hopelijk kamado? Een kamado op de wenslijst?! Gewoon doen! (als het kan natuurlijk) Ik vind een PP op de Weber een mooier avontuur dan op een Kamado. Geen verschil in resultaat in ieder geval maar wel meer een uitdaging om de temp onder controle;e te houden. Pracht resultaat! Gefeliciteerd alvast met je knor 🐷! Bedankt voor de tip van de koeltas!
 
Hoezo hopelijk kamado? Een kamado op de wenslijst?! Gewoon doen! (als het kan natuurlijk) Ik vind een PP op de Weber een mooier avontuur dan op een Kamado. Geen verschil in resultaat in ieder geval maar wel meer een uitdaging om de temp onder controle;e te houden. Pracht resultaat! Gefeliciteerd alvast met je knor 🐷! Bedankt voor de tip van de koeltas!
Er staat inderdaad een kamadojoe op de verlanglijst, inclusief buitenkeuken die ik er dan bij ga bouwen onder onze overkapping! Daar komt tegen die tijd vast een heel verhaal over!
 
Lekker lekker! Volgende keer je bbq vol mikken en heerlijke voorraad maken voor de vriezer😋 want ook uit de vriezer blijft dit fantastisch 😀
 
Terug
Bovenaan Onderaan