BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork

 
 
 
 

Pascal

Gemarineerd
Berichten
1.845
Vandaag de wekker maar even gezet om pulled pork te maken. Ik heb wel eerder PP gemaakt, maar niet sinds ik lid ben van dit mooie forum. Ik heb de manier van Noskos aangehouden maar met een andere rub en saus.

Ik had nog een stuk procureur over. Net genoeg om PP van te maken.
20210417_081647.jpg


In de rub gezet en daarna de Q op temperatuur laten komen. Voor de snelle manier gegaan. 125 graden. Laatste keer dat ik PP maakte was ik laat begonnen en was ik midden in de nacht klaar. 😁
20210417_082153.jpg


Eerst een beetje kersen chunks erbij om zo veel mogelijk van de rook te genieten.

20210417_084024.jpg


De buren deden inmiddels de ramen open en merkten ook dat ik bezig was schat ik zo in.
20210417_084419.jpg


Inmiddels had ik de eerste bak koffie achter de kiezen en werd de rest van het gezin wakker.

Volgens Dennis zijn beschrijving na 5 uur de procureur ingepakt en de thermometer geplaatst. Op naar de 90 graden om te testen of ie klaar is.


20210417_141242.jpg

20210417_141647.jpg


Ondertussen even langs de bouwmarkt. In deze tijden kun je de gemaakte afspraak niet vergeten. Gelukkig blijft de Q goed op temperatuur. Kan ik ondertussen door de Grilleye ook in de gaten houden. Aan de andere kant, als ik in de bouwmarkt sta kan ik er weinig aan veranderen.

Terug gekomen ging alles nog steeds goed. Omdat het zonnetje heerlijk scheen maar een paar lekkere biertjes gedronken in de tuin.

Omstreeks 16.45 uur gaf de thermometer aan dat het stuk vlees 90 graden was. Even de test gedaan met de thermapen. Naar mijn idee nog net niet goed. Dus nog even 20 minuten laten liggen. Na die 20 minuten gleed de thermapen door het vlees als een heet mes door boter. Was toen tussen de 94 en 95 graden c.

Tijd om het vlees van de Q te halen en om te laten ademen zodat het niet verder gaart. Als je dit ruikt dan wil je eigenlijk gelijk je tanden erin zetten.

20210417_170042.jpg


Na vijftien minuten weer ingepakt voor de laatste 45 minuten. Wat kunnen 45 minuten lang duren.

45 minuten later mocht de alufolie verwijderd worden. Het sap lekker in de braadslee laten zitten. Dit kan straks mooi in het vlees zitten. In de tussentijd nog de BBQsaus opgewarmd. Ik gebruikte Black Jack, smokey.

Nu maar pullen en mixen met de saus.

IMG-20210417-WA0006.jpg


IMG-20210417-WA0005.jpg


Eerder op de dag had ik al een potje rode uien in appelazijn gemaakt. Past er heerlijk bij. Past trouwens bij veel gerechten goed. Zelfs op een boterham met kaas.
20210417_182508.jpg


En het eindresultaat. Lekker op een Surinaams puntje.
20210417_183119.jpg


We hebben nog over voor morgen. Kan niet wachten.

Bedankt voor het kijken.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een geslaagde dag geweest, gefeliciteerd met je knor.
 
Ziet er heerlijk uit, krijg er spontaan honger van. Gefeliciteerd met je knorrie!
 
topresultaat. hele mooie run met een heerlijk broodje als beloning
gefeliciteerd met je knor
 
Lekkere run gehad
Dat is iets wat tie ook altijd zegt, gebruik lekker je eigen recept 👍🏻👍🏻
 
Gefeliciteerd! Mooie run, zal gesmaakt hebben! 👌
 
Ik val in herhaling maar inderdaad mooie run en een heerlijk resultaat.
 
Dank jullie wel
 
Zou ik durven schrijven 'Mooie run' ? :p
Gefeliciteerd met je sticker.
Gemarineerde ui is fantastisch lekker, ik maakte het tot nu toe altijd met witte wijnazijn, binnenkort ook maar eens proberen met appelazijn.
Voor de rest ben ik het met je eens dat het een zeer veelzijdig product is.
 
Mooie plaatjes! Ik krijg gewoon nieuwe ideeen van je. (Wat heeft hij van te voren met die procureur gedaan dan?)
Met mijn volgende stuk eens de Pork-Steaks, Sathe en PP maken van wat er nog over is!

Gefeliciteerd met je knor 🐷 :cool:(y)
 
(Wat heeft hij van te voren met die procureur gedaan dan?)
Heel simpel 3 dikke plakken gesneden voor een avondmaaltje bij de aardappelen en groente ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan