BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork zonder team

 
 
 
 

Chef Martin

Pitmaster
Berichten
722
Met het team al een aantal malen een Pulled Pork bereid. Maar eigenlijk nog nooit alleen thuis  :-[.
Dus al enige tijd geleden het besluit genomen, op de verjaardag van de vrouw gaat er een stuk varken op het ei.
Het werd een Boston Butt van 5,3 kg.
De BBQ al helemaal voorbereid op zaterdagavond. Toen alle vrienden wegwaren (Om 02.00 heb ik het stuk vlees nog in de rub gezet. Zondagochtend om 07.30 de wekker gezet.
De BBQ aangezet, controller erop en uiteindelijk om 08:10 het vlees erop. Ik heb in grote lijnen het Wedstrijd recept van Dennis gebruikt (dank daarvoor). Wel andere rub en saus gebruikt en ik heb niet ge?njecteerd vooraf.
De eerste uren ging de temperatuur vlot omhoog, om 10:10 was de kern 54 graden. Daarna moest ik weg, en toen ik om 12:45 terugkwam stond de thermometer op 69 graden  :D
Inmiddels druppelde de visite binnen, de tijd vloog dus voorbij. Uiteindelijk om 14:30 stond de thermometer op 74 grd.
Lekker ingesmeerd met de glaze en een wekkertje gezet voor de 2 uurtjes.
Om 16:30 ingepakt in de folie, inmiddels stond de temperatuur op 80.
Uiteindelijk heb ik het vlees tot 90 graden laten liggen, dit punt was om 17:30 bereikt. Ingepakt in schone folie en lekker een uurtje laten rusten.
Daarna pullen en heerlijk gegeten. De familie was zeer tevreden  ;D en ik ook ;D ;D. Dit gaan we dus zeker vaker maken.
;) THUIS  ;)!!!!
En niet geheel onbelangrijk hieronder de foto`s:

Mooi stukje vlees:



Zonder vet:



In de rub:



Op de BBQ:



Tijd om in te pakken:



En weer uit te pakken:



Pullen:



Eet smakelijk:

 
Ziet er heerlijk uit, nog redelijk vlot gegaan voor 5+ kilo
 
dat had je mooi voor elkaar.
En ook je visite nog tevreden, wat wil je nog meer
 
dat is een best nekkie ziet er lekker uit
 
En dan heb je nu een Knorretje verdiend toch?
 
Ja, ja, ja komt eraan zenuwenlijers ;) Maar ik zit nu in de tuin op de iPhone en dan gaat dat niet lekker. Op de PC wel maar die staat in een kamer waar het 35? is ;)

Mooi PP trouwens :)
 
noskos zei:
Ja, ja, ja komt eraan zenuwenlijers ;) Maar ik zit nu in de tuin op de iPhone en dan gaat dat niet lekker. Op de PC wel maar die staat in een kamer waar het 35? is ;)

Mooi PP trouwens :)

Dankje, maar rustig aan Dennis. Veel te warm om te haasten. Lekker in de tuin blijven zitten. Als ik jou was zou ik hooguit naar binnen lopen om een nieuwe cocktail te pakken  8)!
 
Prachtfotos! Krijg er spontaan trek van!


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk 2
 
Hij was zeker lekker :) gefeliciteerd met je knorretje!!!
 
Mooie PP en goede bark, lijkt stuk donkerder na inpakken, blijf ik lastig vinden op het ei om een mooie donkere bark te krijgen! Gefeliciteerd met je knorretje!
 
Mooi gemaakt en goed op gelet van harte.
 
Ik heb zelf nog nooit PP gemaakt, maar is die donkere bark niet taai en droog of valt dat wel mee. Het valt me wel op dat het binnenste altijd wel lekker juicy is.
De foto's zien er iig zo lekker uit
 
Mooi stuk vlees, waar heb je die vandaan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan