BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork zonder suiker

A

ArjanC

Gast
Heren,

Wij zijn sinds kort overgestapt op een 'levenstijl' met zo min mogelijk suiker, gluten en lactose.
Helemaal vrij is vrijwel onmogelijk maar zo min mogelijk.

Nu kon ik  mij vorige week bij de slager niet inhouden en heb voor dit weekend wat strengen spareribs en een 1,3kg procureur meegenomen.

Voor de spareribs zijn best een boel recepten te vinden die geen suiker bevatten, dat moet wel goedkomen.
Alleen voor de PP kan ik er geen vinden. weet of heeft iemand een recept voor pulled pork wat zonder suiker bereid wordt?
Wij zijn pittige eters maar ik ga proberen de kids ook zo ver te krijgen om het te proberen ;-)

 
Gewoon je eigen rub mengen en de suiker eruit laten.
Maar je mist zo wel een dimensie in je smaak. Is het alleen suiker dat je niet meer wil gebruiken? Want dan zou je dat kunnen compenseren met meer natuurlijke zoetstoffen in je saus, bijvoorbeeld honing of agavesiroop.

 
Daar zat ik ook aan te denken maar dan mis je idd wat in de kruiden.

Agavesiroop gebruiken we vaak om zoeter te maken, maar ook stevia of zelfs palmsuiker, maar palmsuiker 'verbrand' meer bij hogere temperaturen.

Ik zou dus de basis BBQ Rub van jouw kunnen gebruiken en daar de suiker vervangen door agavesiroop?

Basis Barbecue Rub

1/4 cup (60 gram)bruine basterd suiker (goed aangedrukt)
1/4 cup (35 gram)paprika poeder (gewone, niet de hete)
1/4 cup zeezout
3 eetlepels versgemalen zwarte peper
2 theelepels knoflookpoeder
2 theelepels uienpoeder
1 theelepel cayennepeper

dit is een erg lekkere rub, gebruikt bij een ander braadstuk :)
 
Ik zou hem zonder suiker maken en dan de saus die er op het laatst doorgaat gewoon wat zoeter maken.
 
Als je een rub hebt zonder suiker voor Spareribs dan zou ik die gewoon gebruiken voor de PP.
In de Sauce zou ik dan, net als Dennis, agave gebruiken.
 
knap hoor, leven zonder suiker (of zo min mogelijk dan)... Ik weet niet of ik het zou kunnen... al is het ook een kwestie van willen natuurlijk ;)
 
Ik maak mijn eigen rubs en gebruik heel weinig suiker in de rubs.
Heeft te maken met mijn smaak, suiker verhult heel veel subtiele smaken die ik wel graag proef.
Je echte uitdaging worden de bbq sauzen uit de fabriek dat zijn allemaal suikerbommen.

Als je wat steranijs en/of venkelzaad gebruikt krijg je de zoetige hint wel wat terug.

 
Ik gebruik gewoon een suikervervanger ipv suiker. Bevalt meestal prima.
 
hoefnix zei:
Ik maak mijn eigen rubs en gebruik heel weinig suiker in de rubs.
Heeft te maken met mijn smaak, suiker verhult heel veel subtiele smaken die ik wel graag proef.
Je echte uitdaging worden de bbq sauzen uit de fabriek dat zijn allemaal suikerbommen.

Als je wat steranijs en/of venkelzaad gebruikt krijg je de zoetige hint wel wat terug.

bedankt! We gaan de saus (knoflooksaus) op basis van soja maken, die hebben we al eens gemaakt en is erg lekker.
morgen even wat steranijs en venkelzaad halen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan