BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork voor het varkentje

 

elhopo

Kooltjesharker
Berichten
104
Ik heb al wel eens vaker pulled pork klaargemaakt, maar het leek me toch wel eens leuk om het felbegeerde knorretje te krijgen. Hopelijk voldoe ik aan allevoorwaarden  :D

Allereerst heb ik Noskos' wedstrijdrecept gebruikt, alvast bedankt daarvoor! Eerst alles klaarzetten. Een Boston Butt van 2,6 kg...

DSC_0085_zpsd7wjigik.jpg


Dan injecteren met de injectiemix:

DSC_0086_zpsyhsjsnpv.jpg


Inpakken en een nachtje in de koeling...

DSC_0087_zpslm38k0hg.jpg


De volgende ochtend vroeg op, ik heb een mix van kersenhout en Hickory gebruikt om te roken. Waarom? Ik vind beide goed bij varkensvlees passen. Appel was misschien nog een tikje beter geweest, maar die had ik niet meer  :)

DSC_0088_zpsujwjwdu6.jpg


Na ongeveer 4,5 uur was de kerntemperatuur ongeveer 74 graden, dus hup in de glaze.

DSC_0092_zpstycsj9za.jpg


Twee uurtjes later in de folie...

DSC_0095_zpsk40aqtwg.jpg


En eindelijk werd het lange wachten beloond. Rond 4 uur in de middag was de kerntemperatuur 88 graden, en ging de thermometer er soepel in en uit. Nog even een uurtje laten staan en toen kon het pullen beginnen.

DSC_0100_zpspvtnwomb.jpg


Het eindresultaat op een kadetje met Coleslaw:

DSC_0104_zpspu50st5x.jpg


Het vult behoorlijk, en de smaak was voortreffelijk! Ik heb nog een restje voor morgen op de pizza en de rest in de vriezer voor een andere keer.
Bedankt voor het kijken!
 
Lekker hoor
 
Ziet er goed uit en gefeliciteerd met de knor


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Lekker varkentje!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Lekker en gefeliciteerd met je knor.
 
Lekkerrrr!
 
dat ziet er erg smakelijk uit, gefeliciteerd met je knorretje
 
Ziet er goed uit, congrats met de knor
 
Bedankt allemaal, en ook bedankt voor het knorretje! Het was erg lekker en zeker de moeite waard. Nu maar weer eens kijken voor het volgende projectje!
 
Terug
Bovenaan Onderaan