BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork voor een Stickertje

 
 

compusmurf

Sprokkelaar
Berichten
25
Vandaag eens kijken of we ons eerste stickertje kunnen verdienen met PP.

Gisteren een stuk Boston Butt van het Wroetvarken in de rub gezet. Als Rub heb ik een iets aangepaste versie van de Basis BBQ Rub van Noskos gebruikt met gerookte paprika, gemberwortel en chili.

IMG_2525_zpso6z0hu3z.jpg


IMG_2526_zpso7egbdyv.jpg


IMG_2528_zps8dacvaby.jpg


IMG_2530_zpseb5myztg.jpg


En vanmorgen rond 08:00 was het tijd om de BGE op te starten. Ik heb 2 handen appelhout gebruikt om te roken.

IMG_2532_zps5pvnbnpp.jpg


IMG_2534_zpsniujltz2.jpg


Net voor half 9 was het tijd om te beginnen met het echte werk:

IMG_2537_zpsqbysxwvh.jpg


En smoky smoky:

IMG_2543_zpsgsfpingk.jpg


We zitten nu op 18 graden dus nog even te gaan.

Update 14:23:

Inmiddels ongeveer een half uur geleden de 70 graden bereikt. Heb besloten hem in te pakken ivm de tijd vandaag. Ook al een beetje saus er over gesmeerd.

IMG_2546_zpsshwjqwu1.jpg


IMG_2547_zpsfzdremto.jpg


En wachten maar weer.

Update 17:53

We zijn aardig op weg, 83 graden dus bijna glaze dr op doen en naar de 88 graden toe. Aangezien we honger en dorst kregen, wit biertje en Moink.

IMG_2550_zpspcxjwkkn.png


IMG_2551_zpschijpncc.jpg


IMG_2555_zpsl7mgcwf3.jpg


Update 18:17

De 85 graden gehaald en uit de folie gehaald en de glaze aangebracht. Ook de eindsaus klaar.

IMG_2556_zpss4lmwrux.jpg

IMG_2558_zpsefxey9dz.jpg

IMG_2561_zpsrogl3sfh.jpg

IMG_2564_zpsufhxd8td.jpg


Update 21:33

En we zijn helemaal klaar. Alles goed uit elkaar getrokken, de eindsaus erbij en eten maar. Dit was mijn 2e PP en deze was aanzienlijk beter. Voornamelijk qua malsheid was deze echt geweldig. Met je tong kon je de PP zo uit elkaar duwen in je mond.

IMG_2568_zpspi882esq.jpg


IMG_2570_zpshqbyweqe.jpg


IMG_2572_zpsvolvq7ko.jpg


IMG_2573_zpsjb9bwldh.jpg

 
We zitten nu op 18 graden dus nog even te gaan.

I.D.D.
Wordt vast lekker.

Succes vandaag.  :) !
 
Goed bezig, have fun!
 
Hee compusmurf, heb jij dat appelhout in dat folie pakketje zitten?
 
Appelhouten snippers zitten in de folie inderdaad met wat gaatjes aan de bovenzijde. Is ook niet geweekt in water dus gewoon droog. Hout van fruitbomen doe ik meestal 2 grote handen. De fellere houtsoorten zoals eik en hickory 1 grote hand.

Is eigenlijk een goedkope smoker box.
 
Dat zal ik ook eens proberen, thx voor de tip! :D :D :D :D
 
ik krijg er ook spontaan trek in
 
Iemand nog die wat toelichting heeft op het feit dat de temp nu stevig terugloopt, de PP is nu 77 graden. Ik ben snel geweest met het verhuizen en glazeren. Heb hete glaze gebruikt.

Nog tips om dit verder te voorkomen de volgende keer. Heb namelijk honger.
 
Glaze voor het inpakken erop, paar uurtjes laten zitten en daarna inpakken. Pas weer van de Q af als hij klaar is. Dan duikt hij niet terug de 'zone' in ;)
 
SilverFox zei:
Glaze voor het inpakken erop, paar uurtjes laten zitten en daarna inpakken. Pas weer van de Q af als hij klaar is. Dan duikt hij niet terug de 'zone' in ;)
+1

Lekker hoor, gefeliciteerd met je stickertje!
 
Lekker hoor! Die had ik ook wel gelust!
Welkom bij de knorretjes!
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Gefeliciteerd met het Knorretje, ziet er lekker uit
 
Terug
Bovenaan Onderaan