BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork voor de dag erna?

 
 

groundhog667

Stoker
Berichten
406
Hoi,

Zaterdag hou ik een feestje en nu krijg ik van alle kanten te horen of er pulled pork op het menu staat. Nou ben ik niet te beroerd om PP te maken maar niet zaterdag want dan ben ik extreem druk.
Gelukkig werk ik op vrijdag thuis dus dan heb ik tijd zat om tussen de bedrijven door een PP te maken. Ik heb nog een stuk van 2,5 Kg in de vriezer liggen.

Nou is mijn vraag de volgende:
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Vrijdag de PP in zijn geheel klaarmaken en al pullen? Zo ja, hoe warm ik dat dan op?
Vrijdag de PP in zijn geheel klaarmaken maar nog niet pullen? Zo ja, hoe kan ik die op zaterdag dan opwarmen/pullen?

alvast bedankt!
 
Ik zou het vrijdag klaarmaken en pullen. In de koelkast bewaren, en zaterdag op de Q opwarmen met een beetje cola of BBQ-saus erdoor voor het effect dat het 'vers' is :)

Opwarmen kan ook in een ziplock-zakje in bijna kokend-water of desnoods de magnetron.

Scheelt een boel stress, en het is nog gewoon lekker!
 
Ik zat met hetzelfde probleem en kende het cola-truukje niet. Barbecuesaus wilde ik niet gebruiken, omdat niet iedereen van dezelfde saus houdt. Ik kwam op het idee om bottenbouillon/fond te gebruiken. Reden: het zit bomvol collageen. Ik heb het overigens gewoon opgewarmd in een pan met de deksel er op.

Cola heb ik eigenlijk nog steeds niet geprobeerd, maar dat komt ook doordat we dat bijna nooit in huis hebben. Wordt het vlees daar ook niet extra zoet van?
 
Hoi KamadoJor,

Hoe heb je het vlees dan opgewarmd? In de bouillon gelegd?

Ik ben zelf aan het denken om het op de Q op te warmen dan kan ik er direct andere hapjes op leggen maar dat kost ook weer allemaal tijd. Hoop kids die door de tuin rennen, daar moet je ook weer rekening mee houden en zo...
 
Het is eigenlijk fond, bedenk ik me net, want ik leng het 't liefst niet aan met water. Als de fond te sterk smaakt dan doe ik dat wel, maar liefst niet, want het gaat me om de collageen.

Ik heb de fond in van die ijsblokzakjes in de vriezer liggen. Dat is makkelijk doseren. Wat je kunt doen is wat fond in een pannetje opwarmen en dan beetje bij beetje toevoegen aan de PP in een andere pan/bak op het vuur. Je wilt ook weer niet te veel toevoegen, want dan wordt het een natte zooi, maar dat heb je met cola/bbq saus ook natuurlijk.

Ik gebruik 3-4 blokjes fond voor 500 gram PP. ( *)

Let wel: ik heb wel zelfgemaakte 24-uur-getrokken bottenbouillon gebruikt en geen Maggi blokjes. Als de PP eenmaal opgewarmd is laat ik het gewoon in de pan met de deksel op inductie-standje-1 pruttelen.

(* ) Voor de liefhebbers: hetzelfde trucje doe ik ook met bamisoep als ik geen zin/tijd heb om te koken. Snel klaar en ik krijg toch nog wat gezonds binnen :D
 
Scheutje cola of appelsap erbij en opwarmen waarin je wil. Oven, pan, magnetron. Gaat allemaal goed.
 
Super. Bedankt maar weer... nou moet mijn PP wel gaan lukken, eerste keer op mijn Weber OTP 57  :D

De vorige keer bleek mijn thermometer het niet te doen.
 
Heb toevallig gisteren pulled pork die uit de diepvries kwam opgewarmd door effe te bakken in ordinaire bak en braad. Smaakte prima eigenlijk.
 
Idd zoals Dennis (Noskos al zegt).
Erg makkelijk en simpel op te warmen, laatst had ik het op gewarmd in de oven wel afgedekt met folie maar zonder toevoeging van cola of iets en het was gewoon erg lekker.
 
Bij opwarmen in de BBQ wordt de PP wel wat droger. Ik gooi het meestal in vacuumpakjes van ca 500 gram in de vriezer en voor het gebruik warm ik het dan even au bain marie op. Dan houd je het meeste vocht in je product. Maar ja, dan heb je natuurlijk geen 'straight from the BBQ' effect...
Maar zolang je het maar snel opwarmt valt het in de Q met de droogte ook nog wel mee.
 
Zat ook al een beetje met deze vraag, wil t binnenkort ook proberen te maken en invriezen, en hoe lang warm je een portie dan ongeveer op als je t au bain marie in een vacuumzakje (zon 200gr pp?)  zou opwarmen ?
 
In bijna kokend water ongeveer 10 minuten, je merkt wel als het warm genoeg is!

Eea hangt wel af van of je PP nog bevroren is, of al ontdooid...
 
Ik heb het vocht wat eraf kwam opgevangen, en het vlees getrokken en in zakjes gedaan. de volgende dag in een grote braadpan het vocht weer opgewarmd en daar het vlees doorheen geschept. Deksel erop om even goed op te warmen en klaar. Smaakte prima!
 
Terug
Bovenaan Onderaan