BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork van wildzwijn

 
 

Kenneth

Vuurmaker
Berichten
81
Een tijdje terug heb ik pulled pork gemaakt van wildzwijn. Ik was benieuwd of het heel anders zou zijn vergeleken met gewone pulled pork.
Het vlees van de wildzwijn is toch wel iets taaier en heeft natuurlijk ook wat meer een wild smaak.
Maar het was zeker geslaagdšŸ¤¤
75defe24ac493a99798a042ccb12412e.jpg
d2f979ec0c823ac4bfed80c5fb600b29.jpg
3faee1c25105dca7fe80acf5bd6990c7.jpg
0f0be2aa96eed459283b2f6ae2b56bfb.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bij welke temperatuur heb je het van de smoker gehaald? Kan ook zijn dat het er nog niet helemaal was, niet elk stuk vlees is het zelfde.
 
noskos zei:
Bij welke temperatuur heb je het van de smoker gehaald? Kan ook zijn dat het er nog niet helemaal was, niet elk stuk vlees is het zelfde.

Ik geloof dat ik het vlees er af heb gehaald toen het een graad of 90 was. Zou dat nog te laag geweest zijn?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Veel verschil gemerkt qua smaak in verhouding tot 'regulier' varkensvlees?
 
SilverFox zei:
Veel verschil gemerkt qua smaak in verhouding tot 'regulier' varkensvlees?
Het viel opzich wel mee. Alleen het smaakt wat wee?ger een beetje een wild smaak.Ā 


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik haal tegenwoordig het vlees eraf als een prikker er makkelijk ingaat. Soms is dat hoger dan 90?. Nou is wildzwijn wel magerder, maar ook dat is toch zacht op een bepaald moment.
 
Heb je een varkensnek ervoor gebruikt?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
bwtenkaten zei:
Heb je een varkensnek ervoor gebruikt?

Nee, wild zwijn anders had het gewone pulled pork geweest :D
We zouden het trouwens fijn vinden als je je even voorstelt in het daarvoor bestemde gedeelte. Dan weten we met wie we van doen hebben en je even hartelijk welkom heten. ;)
 
noskos zei:
Ik haal tegenwoordig het vlees eraf als een prikker er makkelijk ingaat. Soms is dat hoger dan 90?. Nou is wildzwijn wel magerder, maar ook dat is toch zacht op een bepaald moment.
Ok? dan ga ik dat de volgende keer ook doen. Heb er nog 1 liggen dus kan het nog een keer proberen.
Thnx voor de tip!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan