Beste forum leden,
ik was een tijdje, soort van offline, gelukkig niets met corona te maken maar met de situatie van mijn ms.
Wat ik in ieder geval leuk vond dat Dennis me een berichtje stuurde hoe het met me ging omdat ik niet echt actief was op het forum in deze rare tijden. Maar afgelopen weekend weer eens een PP gemaakt voor wat buurtjes dus ff een verslagje
Mooi procureurtje van zo'n bijna 3 kilo.
Paar touwtjes eromheen.
Vervolgens geïnjecteerd met een vloeistof van appelsap, appelazijn en wat extra smaakjes.
De boel ff lekker in de rub gezet,
En de volgende dag mocht het vleesje aan 't spit bij een temp. van zo'n 120 graden met een lekkere chunk hout.
Na zo'n 4½ uurtjes ff lakken, de suikers van de saus even laten karameliseren.
En bij een temp van 71 werd het tijd om te gaan inpakken.
Nog even zachtjes door naar een kern van 91/92 en als die bereikt is even prikken en voelen of het boter zacht is.
Nog even een uurtje rusten en dan konden we plukken.
Likje saus erbij.
Super!
Pulled Pork van 't spit.
Thanks voor het lezen en tot gauw!
Pulled Pork van 't spit (YouTube)
ik was een tijdje, soort van offline, gelukkig niets met corona te maken maar met de situatie van mijn ms.
Wat ik in ieder geval leuk vond dat Dennis me een berichtje stuurde hoe het met me ging omdat ik niet echt actief was op het forum in deze rare tijden. Maar afgelopen weekend weer eens een PP gemaakt voor wat buurtjes dus ff een verslagje

Mooi procureurtje van zo'n bijna 3 kilo.
Paar touwtjes eromheen.
Vervolgens geïnjecteerd met een vloeistof van appelsap, appelazijn en wat extra smaakjes.
De boel ff lekker in de rub gezet,
En de volgende dag mocht het vleesje aan 't spit bij een temp. van zo'n 120 graden met een lekkere chunk hout.
Na zo'n 4½ uurtjes ff lakken, de suikers van de saus even laten karameliseren.
En bij een temp van 71 werd het tijd om te gaan inpakken.
Nog even zachtjes door naar een kern van 91/92 en als die bereikt is even prikken en voelen of het boter zacht is.
Nog even een uurtje rusten en dan konden we plukken.
Likje saus erbij.
Super!
Pulled Pork van 't spit.
Thanks voor het lezen en tot gauw!
Pulled Pork van 't spit (YouTube)
Laatst bewerkt: