BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork van een schouder

 

Robkrekel

Stoker
Berichten
489
Met een vriendenweekend op komst had ik me vrijwillig aangemeld om pulled pork te maken. Onderstaande is een testbroodje, want hé, je moet eerst ff testen voor je wat weggeeft :p
IMG_20201008_181718.jpg


Dat valt meestal wel in de smaak. Nu een keer niet van procureur zoals ik altijd doe, maar een boston butt. Woensdag kwam ie binnen, en gelijk wat getrimd, geïnjecteerd dat (doe ik nooit eigenlijk) en in de rub gezet. Daar heb ik dan weer geen foto van.

Maar goed, donderdagochtend, vandaag thuiswerken, en wekkertje op de normale tijd van 04:45. 05:00 uur de q aan, en alles staat klaar om 05:15
IMG_20201008_051729.jpg


Iets later mocht ie er op
IMG_20201008_052321.jpg

Nu begon het grote wachten (ehh, werken natuurlijk). De temperatuur bleef goed stabiel, dat lukte me vaak niet, maar was me bij een vorige sessie ook al opgevallen. Zal ik het eindelijk door hebben? :p

Na ruim 5 uur even spieken en voorzien van een glace, kern weet ik niet uit mijn hoofd, maar zal ergens tussen 60 en 65 gelegen hebben
IMG_20201008_103347.jpg

Toen na een uurtje of 7, ff na 12 uur, in te pakken. Uiteindelijk om 16:00 uur er uit gehaald, om te laten dampen en rusten in een koelbox.
17:15 weer uitgepakt. Precies 12 uur later dan vanmorgen. Het bot pakte ik er zo uit
IMG_20201008_165308.jpg

Daarna pullen, een mooie bak vol. Eerst het grootste deel vacumeren, want het moet een beetje in porties mee.
IMG_20201008_171145.jpg

Om vervolgens, na de kleine wat eten gegeven te hebben, zelf een broodje, of eigenlijk twee, te proeven.
IMG_20201008_181718.jpg

Het werd een geslaagd weekend, met prima broodjes
 
Prachtig resultaat! Mooie lange gekleurde stukken. Ik zou een ander broodje aanraden om op te serveren zoals ciabatta of afgebakken tijgerbol. Boston butt wat mij betreft lekkerder dan procureur, wat vond jij?
 
Ik weet het niet. Eerste keer geinjecteerd, en leek de appelsap/cider wel erg sterk te vinden. Maar ook andere kruiden, een glace ipv inpakken na 5 uur/74 graden. Alles was anders, ook de smaak, dus eigenlijk moet ik het nog een keer doen, maar dan zoals ik procureur doe (eigen variant van verschillende recepten). Goh, wat rot.

En het broodje is sowieso een van mijn favorieten, dus die hou ik er in. De rest van het (zuip) weekend gewoon bolletjes gedaan, ook lekker hoor.
 
Je bent nu ieder weekend aan de beurt. Gefeliciteerd met je knor.
 
Prachtig resultaat! Mooie lange gekleurde stukken. Ik zou een ander broodje aanraden om op te serveren zoals ciabatta of afgebakken tijgerbol. Boston butt wat mij betreft lekkerder dan procureur, wat vond jij?
Ik heb een paar weken terug ook voor het eerst boston butt gebruikt.
Er zat heel wat meer vet aan (en in) dan bij de procureur die ik normaal gebruik, en vet is smaak he!
 
@Patrckk Het is al op hoor, 7 grote volwassen kerels een weekend in een huisje, dan heb je zelfs te kort aan 4.5 kg :ROFLMAO:
 
lekker zeg. dit is een hele mooie
ook nog coleslaw erbij gemaakt?
 
Mooie run. En een lekker broodje PP als beloning. Dat moet een top weekend geweest zijn.
Gefeliciteerd met je knorrie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan