Gisteren dan eindelijk eens aan Pulled Pork gewaagd. Het recept van Noskos gevolgd.
Een stuk spiering van net geen 3kg aangeschaft.
Het vlees met de marinade geïnjecteerd.
Dan rub er rijkelijk op gedaan.
Ingepakt in folie nachtje in frigo laten rusten.
's Morgens zat er wel flinke hoeveelheid vocht/marinade in de kom. Hebben jullie dat ook?
BBQ rond 8u aangestoken in de mist. Uurtje later het vlees erop.
Na 5 uurtjes op 120° zag en rook het vlees al heerlijk.
Dan lakken maar.
Nog eens 2u later begon er al serieus water in mijn mond te komen...
Nog effe geduld. Eerst nog in een pakje steken.
Ik heb hem laten gaan tot 95°, toen had ie 9u op de bbq gelegen. Dan 10 minuutjes laten ademen. En dan nog klein uurtje ingepakt laten rusten.
Dan kon het pullen beginnen. Saus op basis van de jus eronder en we kunnen aan tafel.
De sides stonden al klaar. Dagje van te voren wat rode ui op azijn gelegd.
Het deksel van de Dutch oven was ondertussen goed opgewarmd. (Heb nog steeds geen skillet aangeschaft)
Daarop konden de maïs wraps opwarmen.
Eerste keer voor mij die 100% maïs wraps van La Morena. Zou de real deal moeten zijn voor Mexicaanse taco's. Ik moest wel wat wennen aan de smaak en vooral geur.
En smullen maar...
Een stuk spiering van net geen 3kg aangeschaft.
Het vlees met de marinade geïnjecteerd.
Dan rub er rijkelijk op gedaan.
Ingepakt in folie nachtje in frigo laten rusten.
's Morgens zat er wel flinke hoeveelheid vocht/marinade in de kom. Hebben jullie dat ook?
BBQ rond 8u aangestoken in de mist. Uurtje later het vlees erop.
Na 5 uurtjes op 120° zag en rook het vlees al heerlijk.
Dan lakken maar.
Nog eens 2u later begon er al serieus water in mijn mond te komen...
Nog effe geduld. Eerst nog in een pakje steken.
Ik heb hem laten gaan tot 95°, toen had ie 9u op de bbq gelegen. Dan 10 minuutjes laten ademen. En dan nog klein uurtje ingepakt laten rusten.
Dan kon het pullen beginnen. Saus op basis van de jus eronder en we kunnen aan tafel.
De sides stonden al klaar. Dagje van te voren wat rode ui op azijn gelegd.
Het deksel van de Dutch oven was ondertussen goed opgewarmd. (Heb nog steeds geen skillet aangeschaft)
Daarop konden de maïs wraps opwarmen.
Eerste keer voor mij die 100% maïs wraps van La Morena. Zou de real deal moeten zijn voor Mexicaanse taco's. Ik moest wel wat wennen aan de smaak en vooral geur.
En smullen maar...
Laatst bewerkt: