BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork op zondag

 
 

Gert-Jan

Sprokkelaar
Berichten
43
In de vriezer lag nog een Boston Butt die tot Pulled Pork verwerkt moest gaan worden. Aangezien ik toch al een bbq-weekend had gepland (brisket en bacon) kon deze er natuurlijk nog wel bij. De Boston Butt woensdag uit de vriezer gehaald en deze was zaterdag net ontdooit.

4h7gxz.jpg


Ik heb de zwoerd afgesneden en een rub gemaakt met paprika, bruine basterdsuiker, komijn, chilipoeder, zwarte peper, knoflookpoeder, cayennepeper en uienpoeder. Hiermee heb ik de Boston Butt gerubt en nog een dagje (totaal zo'n 16 uur schat ik) in de koeling gelegd. Gisterochtend iets voor 8:00 begonnen met de WSM op te stoken naar 115?C met een snake van Ecobrasa

a10oz7.jpg


2qbaqvs.jpg


Rookhout ook toegevoegd, hickory en appel, helaas heb ik daar geen foto's van.

Om 8:30 de Boston Butt in de WSM gelegd en het wachten kon beginnen, en dat werd het.

2r2vkuh.jpg


Het rookhout begon vrolijk te roken, dus tijd om weer naar binnen te gaan en MotoGP verder te kijken

2lvjvc5.jpg


Na 4 uur begon er al een mooi kleurtje te verschijnen

usermedia.php


en heb ik een laagje BBQ-saus aangebracht

16jhd3p.jpg


Een uur later heb ik dit nog eens herhaald en weer een uur later vond ik het wel tijd om de Boston Butt in te pakken, in papier deze keer.

5nry0y.jpg


Weer terug op de WSM

2s8fl20.jpg


En het echte lange, lange wachten is begonnen. Veel langer dan ik had verwacht, een butt van 3 - 3,5 kg is normaal gesproken wel in 10 - 12 uur klaar, nou, deze keer niet. Rond 15:30 is de buut met een kerntemperatuur van zo'n 63?C terug gegaan, net voor de zone dus. Maar ook na de zone wilde de temperatuur niet lekker omhoog komen. Uiteindelijk zat ik om 3:30 op een kerntemperatuur van 91?C, iets hoger dan gepland maar tijdens het wachten ben ik even in slaap gevallen  :blush:

Nog wel even snel een foto gemaakt en in aluminiumfolie ingepakt en weggelegd.

33zfmvp.jpg


Vanochtend de boel maar uit elkaar getrokken

8ygv8p.jpg


en een sausje van opgevangen vocht, BBQ-saus en een paar lepels honing erdoor gemengd

260wz6v.jpg


Het is mij nog te vroeg om hier uitgebreid aan te gaan zitten eten, maar uiteraard wel even geproefd; het was het wachten weer waard.
 
Lekker hoor ziet er goed uit.

Vraagje moest je niet bijvullen met de briketten.??
Meestal gooi ik mijn Wsm helemaal vol en zet hem dicht als ik klaar ben.  :D
 
Ik heb rond 18:00 en 22:00 de snake nog maar eens verlengd, maar dat gaat prima door het luik van de WSM.
 
Ziet er lekker uit
 
Ondanks dat het heel lang duurde ziet het er prima uit! Aan de smaak zal het niet liggen.
Grz.
 
Terug
Bovenaan Onderaan