Beef en Steak

Pulled pork op de offset

Inmiddels iets meer dan 3 uur bezig. Temperatuur van de dames zit op 54 graden. Zojuist briketten bijgevuld, die zijn nodig om het hout goed te laten branden.  Verder gaat alles nog gesmeerd. Straks bij daglicht de volgende foto

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Goed begin, nog steeds geen politie? :D

Lekker bezig!

Inmiddels zit de linker dame al op 68 graden. Gaat sneller dan gedacht. De dames hadden al snel een lekker donker kleurtje, komt door de suikers in de rub en de rook denk ik. Net even getest, maar de rub is nog zacht en plakkerig (en smaakt heerlijk)
8baa20043024cda651cd0e6cdf01b451.jpg

Hans zei:
Goed begin, nog steeds geen politie? :D
Nee gelukkig niet. Blijkbaar wilde de buren wel uitslapen.

Ga je hem nog inpakken?

Hans zei:
Ga je hem nog inpakken?
Gezien de tijd die ik nog heb laat ik ze lekker door gaan zo. Het gaat sneller dan ik gedacht had. Dus ik kan zonder inpakken op tijd door de zone komen

Nu wel even lekker gelakt met honing, appelazijn en een zoete bbq saus
5916c24ba96cf5a44004051cceb07cc5.jpg

Bart1978 zei:
Hans zei:
Ga je hem nog inpakken?
Gezien de tijd die ik nog heb laat ik ze lekker door gaan zo. Het gaat sneller dan ik gedacht had. Dus ik kan zonder inpakken op tijd door de zone komen

Ik dacht niet zo zeer aan de tijd maar door hem in te pakken blijft je vlees wat sappiger door het verlies van vocht door uit zweten in de zone wat te verminderen.
Uit zweten doe hij wel natuurlijk maar het vocht blijft behouden in de folie.
Je kan het later gebruiken in je eindsaus.

De dames zijn klaar. Ze liggen in 3 lagen folie en een dikke handdoek te chillen in de koelbox. Over een half uur de eerste pullen. De geur is in ieder geval weer fantastisch.
996121d520a726658bdf55b2ad4c73fd.jpg

En hier het eindresultaat.
Ondanks het niet inpakken een heerlijk sappig resultaat. Na een lange dag nu de voetjes op tafel met een heerlijk broodje pp.
6b02472ef10bf3d3f900c6caa7df07a9.jpg
69ae2f11201aa403feaf2952ef58d73c.jpg
4902ed65e886549ac6b321ec617992b5.jpg

En het echte resultaat. Uiteraard met wat coleslaw
9a10b3908bec78eccc8a5a5b9b5648ac.jpg

En er is nog een klein beetje over voor de toekomst. Misschien eens kijken voor kroketten of in een ovenschotel verwerken.
af55d5a5bf29ccbe3b278e418b032718.jpg

Het was een lange dag maar het resultaat mag er dan ook best zijn het ziet er prima uit. =D>
Ik weet zeker dat wij dat ook wel lusten hier ;)

Met plezier je avontuur mee zitten lezen. Rest in kroketten is geweldig. Mooie donkere bark had je weten te krijgen. Lekker hoor

Ziet er heerlijk uit zeg. Wachten wordt beloond want je bark is fantastisch. Gefeliciteerd met je knor.

Ziet er heerlijk uit! Hoe lang heeft je run in totaal geduurd?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

An3sje zei:
Ziet er heerlijk uit! Hoe lang heeft je run in totaal geduurd?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb het vlees er om 3 uur opgelegd. De eerste was om 3 uur in de middag klaar, de andere een uurtje later. Allebei zonder inpakken. Het vlees wat het dichtst bij het vuur lag had wel een harde bark. Volgende keer ga ik een heat deflector plaatsen om dat te voorkomen. De tweede was een stuk zachter en nog sappiger.

Mooie run! Krijg er spontaan trek van! In de kerstvakantie maar weer is naar Duitsland, gelijk een procureur meenemen voor PP!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan