BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork naar het recept van Noskos (met variaties)

 

Roker

Kooltjesharker
Berichten
121
De tweede run op mijn WSM is in voorbereiding.  Eerder deze week een procureur bij de Makro gekocht, en deze zal morgen, als alles goed gaat, als Pulled Pork worden opgediend. De procureur een aantal dagen laten ontdooien in de koelkast, en vanavond ge?njecteerd volgens het wedstrijdrecept van Noskos, en gerubbed met Bad Byron's Butt Rub. Een en ander ligt nu in de folie in de koelkast, te wachten op wat morgen komen gaat!

Ik zal straks nog wat foto's posten van de voorbereiding. Ik hou jullie op de hoogte van de voortgang!
 
Spannend maar uhm
28-07-13+-+1
 
succes
 
Ok nu dan de eerste foto's van de voorbereiding:

De procureur :



De injectiemix is klaar :



In de rub:



En tot slot in folie :

 
je voorbereidingen zijn al goed  ;)
 
Mooi bonkie vlees, ik ben benieuwd naar het verloop.
Succes vandaag, hij ligt er al op denk?
 
Ik heb mijzelf toegestaan om een beetje uit te slapen. Conform het recept van Noskos ga ik namelijk de Texas Crutch toepassen, oftewel hij gaat op een gegeven moment het aluminium in, hetgeen de tijd in de Q aanmerkelijk verkort.

Maar om 9.40 uur lag hij erop :



Kerntemperatuur 10 graden bij aanvang :

 
Ben benieuwd!!
Gebruik jij geen dome temperatuur meter?? afgezien van de temp meter in het deksel??
Misschien moet je ook even je deurtje iets "bij buigen" voor een nog betere temp control!!
 
Spider pork!!!

Succes ermee vandaag!!!
 
MarBQ zei:
Ben benieuwd!!
Gebruik jij geen dome temperatuur meter?? afgezien van de temp meter in het deksel??
Misschien moet je ook even je deurtje iets "bij buigen" voor een nog betere temp control!!

Het is mijn tweede run MarBQ,  een Maverick staat nog op de verlanglijst,  maar moet nog even wachten...
 
1 uur onderweg, kerntemperatuur op 38 graden
 
1 uur onderweg, kerntemperatuur op 38 graden
2 uur onderweg, kerntemperatuur op 61 graden

Gaat erg snel voor mijn gevoel, misschien iets te snel?
 
1 uur onderweg, kerntemperatuur op 38 graden
2 uur onderweg, kerntemperatuur op 61 graden
3 uur onderweg, kerntemperatuur op 71 graden

Dome temperatuur 120 graden, gemeten op Weber thermometer, dus ik verwacht op het rooster nog iets lager.
 
Terug
Bovenaan Onderaan